سعید مرتضوی چگونه محکوم شد

به گزارش رکنا، اسماعیلی ادامه داد : هر جا که نتایج تحقیق و تفحص، ناقص و نیازمند دلایل بیشتر است به جای تعجیل در تصمیم گیری قرار شد با مجلس مکاتبه و خواسته شود، استنادات بیشتر را به مرجع قضایی ارسال کنند تا در تعامل میان مجلس و قوه قضاییه شاهد نتایج ملموس تری از این بررسی‌ها و همکاری میان مجلس و قوه قضاییه باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تاکنون ۲۹ مورد گزارش تحقیق و تفحص مجلس به دادسرای تهران ارجاع شده که ۱۲ مورد در حال رسیدگی است و ۲ مورد هم در روز‌های پایانی مجلس قبلی به قوه قضاییه ارجاع شد و برخی مربوط به ماه‌های قبلی است.

اسماعیلی افزود: تاکنون ۲ مورد از این گزارش‌ها منجر به محکومیت شد و احکام آن در حال اجراست و یک مورد مربوط به آقای سعید مرتضوی دادستان سابق تهران بود که البته این تحقیق و تفحص مربوط به زمان تصدی ایشان در سازمان تأمین اجتماعی بود که بعد از ارسال این تحقیق و تفحص به قوه قضاییه، منتهی به محکومیت شد.

وی گفت: ۱۵ مورد از این تحقیق و تفحص‌ها منجر به قرار منع تعقیب شده است و امیدواریم با سیاست و رویکرد همکاری مجلس و قوه قضائیه شاهد نتایج ملموس تری از این تحقیق و تفحص‌ها باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟