محسنی اژه‌ای: فضای توبه و جبران مافات فراهم شود

به گزارش رکنا ، معاون اول قوه قضاییه گفت:‌باید بسترهایی فراهم شود که همه نلغزیم و به ضلالت نرویم و اگر کسی مرتکب جرم شد باید فضایی برای توبه و جبران مافات فراهم شود و در غیر اینصورت مجازات های بازدارنده باید داشته باشیم؛ مجازاتی که عبرت‌آموز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز- یکشنبه - در مراسم تکریم و معارفه معاونان قضایی، منابع انسانی و امور فرهنگی و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه افزود: در گام دوم انقلاب باید تلاش کنیم افراد غافل از غفلت بیرون بیایند و آنها که نمی خواهند از غفلت خارج شوند، مجازات بازدارنده و عبرت آموز شوند.

وی یادآور شد: در گام دوم انقلاب هستیم و از سال ۵٧ تا امروز، تفاوت هایی در طول این سال‌ها وجود داشته است؛ چهل سال قبل مسائل جهانی و منطقه ای تفاوت با امروز تفاوت داشت همچنین مردم ما و جوانان ما هم متفاوت بودند اما امور ثابتی هم وجود دارد و هر مقدار جلو برویم سنت های ثابتی داریم.

معاون قوه قضاییه ادامه داد: یکی از وظایف مهم این است که در گام دوم انقلاب بررسی شود چه چیزهایی ثابت مانده و چه چیزهایی با توجه به تحولات باید تغییر کند و سازوکارهای مناسب برنامه‌ریزی کنیم.

محسنی اژه ای اظهار داشت:در طول این مدت برای گسترش عدالت، نظام جمهوری اسلامی گام های بلندی برداشته است همچنین اگر نگاه منصفانه داشته باشیم برای توزیع منابع و فرصت‌ها، استیفا حق مظلوم از ظالم، برای کوتاه کردن چپاولگران به بیت المال و حقوق مردم گام های بلندی برداشته شده است اما همه قبول داریم برای گسترش عدالت در همه ابعاد باید تلاش وافر داشته باشیم.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: هر مقدار به مقصد اعلاء نزدیک می شویم توجه و مراقبت بیشتر می خواهد و باید نسبت به آنچه امروز رسیدیم آگاه باشیم زیرا شرایط سخت تر و دشمنی ها بیشتر شده است.

وی افزود: افق دید ما تغییر کرده و به کم ها قانع نیستیم اگر می گوییم عدالت توسعه نیافته و در بخش هایی موفق نبوده ایم انتظارها به حق بالاتر رفته است.

انتصابات جدید در قوه قضاییه

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ٢٠ خرداد ماه انتصابات جدید در قوه قضاییه را اعلام کرد و گفت: با گرامیداشت یاد حجت الاسلام والمسلمین خلفی که عهده دار معاونت قضایی قوه بود و در سال گذشته دعوت حق را اجابت کرد، از سوی ریاست قوه قضاییه حجت الاسلام مظفری که عهده دار شوراهای حل اختلاف بود به سمت معاونت قضایی قوه منصوب شد.

اسماعیلی افزود: همچنین امیرحسین رحیمی به عنوان مشاور عالی رییس قوه و رابط قوه در امور نمایندگان به عنوان معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب شد.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین امینی که عهده دار معاونت منابع انسانی بود، مشاور قوه قضاییه شده است همچنین حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی که عهده دار معاونت فرهنگی قوه بود از این پس رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه که مرکب از شوراهای حل اختلاف و داوری و میانجی است، خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟