۱۶ میلیون پرونده چالشی برای قوه قضاییه است

به گزارش رکنا، مهدی بهرامیان امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاحیه دبیرخانه آموزش همگانی حقوق که از سوی بسیج حقوقدانان در مجتمع فرهنگی حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد، با بیان اینکه امسال برای اولین بار هفته بسیج حقوقدانان داشتیم اظهار کرد: اتفاقی که امروز رخ داده قرارداد معاضدت و رفع موانع تولید اشتغال با قرارگاه آموزش همگانی حقوق است. بسیج حقوقدانان رویکردهای بسیار خوبی را در سراسر کشور دارد و امیدواریم جریان‌سازی که با توجه به رویکرد جهادی که حضرت آقا فرمودند آغاز کردیم را بتوانیم تسریع ببخشیم.

وی افزود: ظرفیت عظیم ایجاد شده نیازمند کمک همه دوستان است. دوستان حاضر در بسیج حقوقدانان سیاست‌گذار و راهبردگذار هستند و در حوزه اجرا ورود نمی‌کنند ولی با سیاست گذاری راه را باز می‌کنند. فرماندهان و گردان‌های ما در استان‌ها موضوعات را بررسی کرده و ما در اینجا تسهیل گری می ‌کنیم تا جمعیت ۴۵ هزار نفری حقوقدانان در سراسر کشور بتوانند اقدام موثر برای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

رییس بسیج حقوقدانان کشور با اعلام اینکه امروز دبیرخانه آموزش همگانی حقوق را راه‌اندازی می‌کنیم، گفت: ابن مساله برای جامعه بسیار ضروری است که یکی از شعب آن طرح هر مسجد یک حقوقدان بوده که چندین سال است بسیج حقوقدانان انجام می‌دهد و رئیس قوه قضائیه هم بر آن تاکید داشته‌اند.

بهرامیان با تاکید بر اینکه ما باید مسئولین قانونمدار داشته باشیم، عنوان کرد: فرهنگ قانونمداری باید اولویت جامعه قرار گیرد. همانطور که ما می‌توانیم دانش آموز حقوق مدار داشته باشیم، سایر صنوف جامعه نیز باید آن را مد نظر قرار دهند که مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های کلی قانونگذاری بر آن تاکید کردند و بسیج هم در سیاست های این امر پیش‌قدم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیون پرونده در دستگاه قضایی چالشی برای قوه قضاییه است و این اقدامات بسیج حقوقدانان می‌تواند کاهش ورودی پرونده را موجب شود. به طور مثال رسیدگی به ۱۰۰ پرونده حتی در ماه امر مشکلی است و این مساله اتقان آرا را کم می‌کند و همچنین باعث ایجاد اشکال در صدور رای می‌شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور ادامه داد: در ابتدا باید ورودی پرونده را به دستگاه قضا کم کنیم چون این مساله باعث کم شدن خشونت‌ها، ضرب و جرح، و اختلافات موجود خواهد شد.

بهرامیان اظهار کرد: دبیرخانه آموزش همگانی حقوق مجموعه هایی دارد و این آغاز راه است و همه عزیزان باید کمک کنند. ما پژوهشکده‌هایی داریم و اقدامات موثری برای آسیب‌شناسی و تنقیح قوانین و لوایح انجام خواهد شد که اتفاق مبارکی خواهد بود.

وی افزود: همچنین در هشتم دیماه همایش آیت الله امین برگزار خواهد شد که اتفاق جریان سازی است و با همکاری دانشگاه مقالات علمی دریافت خواهد شد و این همایش در دانشگاه علوم قضایی برگزار می شود.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه بحث مهم دیگر که در حال برای ما اهمیت دارد مسئله اقتصاد کشور است، اظهار کرد: اقتصاد و رونق تولید پاشنه آشیل کشور در چند دهه اخیر است. با توجه به این که اقتصاد ما وابسته به نفت است آسیب هایی به اقتصاد ما وارد شده و روند فرامین اقتصادی ما شاید خیلی با الگوی ایرانی -اسلامی ما متناسب نباشد. سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری نقشه راهی بود ولی مسئولین نتوانستند آن سیاست‌ها را به‌ نحو احسن ایجاد کنند و هنوز هم مشکل داریم.

وی افزود: ما موضوع را بررسی کردیم و با توجه به سروکار داشتن بسیج حقوقدانان با اساتید، وکلا و حقوقدانان، دیدیم دوستان کارگروه‌هایی تشکیل دادند اما آن مسائلی که بتواند موانع تولید را رفع کند نبوده است.

بهرامیان ادامه داد: فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده و پیشنهاد دادیم قرارگاهی تحت عنوان معاضدت و رفع موانع حقوقی و قضائی راه اندازی کنیم. بنابراین کشور به ۱۰ منطقه محلی، موضوعی تقسیم شده و با توجه به ظرفیت‌هایی که در بسیج وجود دارد استفاده می کنیم و کمیته‌هایی در مجموعه قرارگاه ایجاد شده تا موضوعات در آنجا بیان شود و هر سال ۱۰ استان را پوشش دهیم و متخصصین هر استان حضور پیدا کنند. همچنین اگر قرار باشد اقدامی انجام شود با همکاری دستگاه‌ها و دستور دادستانی در استان انجام شود

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هم افزایی با اقشار مختلف در این برهه حساس که مردم مشکلات عدیده دارند عمل کنیم چون احساس کردیم که تکلیف پررنگی داریم.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور اظهار کرد: در هفته بسیج جریانی را برای خدمت به مردم و تحت رهنمودهای امام خامنه ای ایجاد کردیم تا بتوانیم خدمتی به جامعه مخاطب داشته باشیم.

وی افزود: ان‌شاءالله ظرف ۴۵ روزه با همکاری دوستان آیین نامه اجرایی قرارگاه‌ها تایید و ابلاغ شود تا بتوانیم گزارش خوبی را ارائه دهیم. ۱۰ مجموعه اقتصادی را بررسی کردیم تا چرخه تولید بهتر بچرخد و امنیت روانی مردم بهتر تامین شود.

بهرامیان در پایان گفت: بعضی اوقات مسئولین نیاز به هل دادن و حتی در برخی موارد عتاب دارند که امیدواریم این ظرفیت در این مجموعه اتفاق بیفتد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟