دستگاه قضایی یاسوج به کارخانه‌های ماسه شویی در حریم رودخانه وارد شد

به گزارش رکنا ، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود دستگاه قضایی به کارخانه های ماسه شویی درحریم رودخانه بشار یاسوج خبر داد.

نگین تاجی با اشاره به نارضایتی مردم از آلودگی منطقه رودخانه بشار یاسوج از ورود دستگاه قضایی به موضوع کارخانه‌های ماسه شویی حریم این رودخانه خبرداد.

وی گفت: در سالهای گذشته به دلیل تخریب وسیع بستر رودخانه بشار به وسیله ماسه شویی‌ها مقرر شد که تمام این ماسه شویی ها به محل های خارج از بستر و حریم رودخانه منتقل شوند.

ورود دستگاه قضایی به کارخانه‌های ماسه شویی حریم رودخانه بشار یاسوج / تخریب وسیع بستر رودخانه بشار و نارضایتی مردم از آلودگی منطقه

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه چندین کارخانه ماسه شویی هنوز به خارج از شهر منتقل نشده اند، اظهار کرد: این امر موجب آلودگی منطقه و نارضایتی عموم مردم شده است.

نگین تاجی در ادامه عنوان کرد: در راستای اقدامات دستگاه قضایی استان، بازدید چند ساعته ای با حضور بازرس کل استان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیران کل آب منطقه ای، منابع طبیعی و محیط زیست و سازمان صنعت و معدن و تجارت و امور اراضی جهاد کشاورزی از محل سنگ شکن ها در حومه شهر یاسوج انجام شد.

این مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دراین بازدید میزان واگذاری ها به این سنگ شکن ها ، تصرفات، وضعیت آلایندگی و همچنین میزان برداشت ها و عمق برداشت و تغییراتی که در اکوسیستم منطقه بوجود آمده است، بررسی شد.

وی همچنین گفت: دراین دیدار برخی مالکین سنگ شکن ها با ارائه دلایل و مدارک خود و مجوزهای صادره در خصوص اقداماتشان توضیحاتی ارائه کردند.

نگین تاجی در ادامه افزود: نتایج تحقیقات انجام شده بزودی به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟