سخنان رییس قوه فضاییه درباره خبرنگاران در هشتمین نشست خبری

به گزارش رکنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در هشتمین نشست خبری با اصحاب رسانه در دوره تحول ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت روز خبرنگار و ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های موثر اصحاب رسانه و تعامل و ارتباط خوب با حوزه سخنگویی اظهار کرد: انقلاب ما، انقلاب کاملا فرهنگی است و در حوزه مسایل فرهنگی نقش اصحاب فرهنگ و رسانه و جامعه رسانه‌ای و مطبوعاتی در آگاهی بخشی به شهروندان نقش مهم و موثری است.

وی افزود: شاهد این هستیم که در اثر اطلاع رسانی صحیح جامعه خبری، در بسیاری از موارد از بروز حوادث و فجایعی پیشگیری شده و در بسیاری از موارد حس مسئولیت و پاسخگویی برای مدیران ایجاد شده و توانسته‌اند با انتقال صحیح مطلب به شهروندان عزیز، فضای افکار عمومی جامعه را مدیریت نمایند.

اسماعیلی خطاب به خبرنگاران ادامه داد: همانگونه که این حوزه در آگاهی بخشی به افکار عمومی جامعه نقش آفرینی دارد، الزامات و شرایط خاص حرفه‌ای خود را نیز دارد و قطعا شما نیز به اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری و حوزه مطبوعات و رسانه آشنا هستید.

سخنگوی قوه قضاییه هم از نظر موضوعات حقوقی و قضایی و هم اخلاقی بر رعایت اخلاق حرفه‌ای از سوی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: امیدوارم با رعایت اخلاق حرفه‌ای بتوانید اثربخشی حوزه فعالیت خود را ارتقا دهید.

در دوره تحول مدیریت جدید قوه قضاییه از سعه صدر و تحمل بیشتر برخوردار و نقدپذیر خواهد بود

وی با بیان اینکه در دوره تحول بنای ما بر تقویت ارتباط رسانه‌ای با مجموعه فرهیختگان و رسانه‌های کشور و تقویت ارتباط با مردم با کمک اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی است، گفت: علاوه بر تقویت حوزه اطلاع رسانی، اعلام کردیم که در دوره تحول مدیریت جدید قوه قضاییه از سعه صدر و تحمل بیشتر برخوردار و نقدپذیر خواهد بود و نقد منصفانه و خیرخواهانه را با دل و جان می‌پذیریم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه با نقد صحیح می‌توانیم ایرادات و اشکالاتی که در حوزه کار ماست، برطرف کنیم، بیان داشت: رییس قوه قضاییه اعلام کرد که از هیچکس شکایت ندارد و تا امروز نه در این سمت و در سمت‌های قبلی خود شکایتی نکرده و بنای شکایت شخصی را نداشته و ندارد.

استرداد شکایات از جامعه رسانه‌ای و خبری از ناحیه قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: نسبت به شکایاتی که از ناحیه قوه قضاییه تا امروز انجام شده بود، دستور داده شد که هر شکایتی که به ویژه از جامعه رسانه‌ای و خبری کشور انجام شده، با استرداد شکایت از ناحیه قوه قضاییه، پرونده‌ها مختومه شود که تعداد قابل توجهی از این پرونده‌ها مختومه شده و با این تعامل هم ما در حوزه عدالت و هم شما در حوزه آگاهی بخشی، ماموریتمان را دقیق‌تر و رساتر انجام دهیم. البته اعلام کرده‌ایم هرجا اقدامات انجام شده، ارکان نظام، ارزش‌های نظام و باور‌های اجتماعی و امنیت و آسایش شهروندان را به مخاطره بیندازد، چاره‌ای جز اقدام و تعقیب نخواهیم داشت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟