شنیدن بدون واسطه سخن مراجعان به دستگاه قضایی از سوی آیت الله رییسی یک نمونه عملی از توجه به کرامت انسان، است

به گزارش رکنا ، ششمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در دوره تحول از لحظاتی پیش با حضور اصحاب رسانه آغاز شده است. در این نشست اسماعیلی پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر در نشست خواهد بود.

غلامحسین اسماعیلی در ابتدای نشست خبری خود با تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، گفت: خدا را شاکریم در ایام دهه کرامت، قوه قضاییه در مسیر تحقق برنامه‌های تحولی خود دستورالعمل جدید ناظر بر حفظ کرامت و شئون انسانی را ابلاغ کرد.

وی افزود: بر این باوریم که انسان به عنوان اشرف مخلوقات و برگزیده عالم هستی، برخوردار از کرامتی است که نشات گرفته از تعالیم دینی و از مشترکات همه ادیان الهی است.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه در دین مبین اسلام و کتاب شریف قرآن موضوع کرامت انسان، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در قوه قضاییه و در دوره تحول یکی از محور‌های اصلی تحول دستگاه قضا، عملیاتی کردن، اجرایی نمودن و تحقق بخشیدن به اصل مهم کرامت انسانی است که از محور‌های اصلی سند تحول قضایی است و در ابلاغ انتصاب ریاست قوه قضاییه از ناحیه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع کرامت به ویژه کرامت و عزت قاضی و دادگاه تاکید شده است.

حضور سرزده و بدون تشریفات ریاست قوه قضاییه در واحد‌های قضایی

اسماعیلی حضور سرزده و بدون تشریفات ریاست قوه قضاییه در واحد‌های قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه را زمینه‌ای برای اجرای عملی توجه به کرامت و عزت قاضی و دادگاه و هم عزت مردمی که به مجموعه واحد‌های قضایی مراجعه می‌کنند، دانست و بیان داشت: شنیدن بدون واسطه سخن مراجعین به دستگاه قضایی از سوی آیت الله رییسی یک نمونه عملی از توجه به کرامت انسان، است.

وی افزود: علاوه بر ریاست قوه قضاییه، مقرر شده است سایر مسئولان عالی قضایی و همچنین مدیران قضایی در رده‌های مختلف یا حضور در واحد‌های زیرمجموعه خود، هم نسبت به تکریم همکاران و نسبت به شنیدن سخن مراجعان اهتمام داشته باشند که این موضوع از شاخصه‌های مدیریت اسلامی، انقلابی و مردمی است که در دستگاه قضایی شکل گرفته و امیدواریم الگویی برای سایر بخش‌های مختلف اجرایی کشور باشد.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه بازدید‌های رئیس قوه قضاییه از بخش‌های مختلف واقعا سرزده و بدون اطلاع و بدون هرگونه تشریفات بوده و هست و به همین شکل تداوم پیدا خواهد کرد، به بازدید آیت الله رئیسی از مجتمع قضایی عدالت تهران طی هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: بنده به عنوان سخنگوی قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری تهران، از این بازدید بی اطلاع بودم و در دفتر کار خود حضور داشتم که به بنده اطلاع داده شد که رئیس قوه قضاییه در یکی از واحد‌های زیرمجموعه دادگستری استان حضور پیدا کرده است.

اسماعیلی گفت: هم به جهت اهتمام آیت الله رییسی به بازدید‌های سرزده و هم به جهت بعد مکانی محل استقرار بنده تا مجتمع قضایی عدالت، بعد از آن تصمیمی برای اینکه بخواهم به وی ملحق شوم، اتخاذ نشد و ریاست قوه قضاییه با فراغت بال هم با مردم و هم با همکاران قضایی صحبت‌های مفصلی داشت. این نوع از مدیریت را که واقعا مدیریت اسلامی، انقلابی و مردمی است و انتظار جامعه ما از مدیران اینگونه بود، در دستگاه قضایی جامه عمل به خود می‌پوشاند و این مسیر تداوم خواهد داشت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟