حجت الاسلام محمدجعفر منتظری امروز - چهارشنبه - در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان کردستان اظهار داشت: سال هاست که دنبال این هستیم مشکلات مربوط به فضای مجازی را رفع کنیم که در این ارتباط طی ماه های گذشته اقدامات و تصمیم گیری های خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقداماتی از سوی قوه قضاییه در این حوزه صورت گرفته است، افزود: امیدواریم شاهد تحولات در حوزه فضای مجازی باشیم ضمن اینکه این مهم نیازمند حمایت و همکاری دولتمردان و متولیان امر است.

دادستان کل کشور بر ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم تاکید کرد و یادآور شد: تلاش ما این است که ضربه ها و آسیب هایی را که از طریق این فضا به خانواده ها وارد می شود کاهش و مانع از نابودی ارزش ها شویم.

حجت الاسلام منتظری در ادامه به سیاست قوه قضاییه برای کاهش پرونده های این حوزه و رفع و رجوع اختلافات با بهره گیری از اقدام جایگزین صلح و سازش در جامعه اشاره کرد و گفت: سیاست راهبردی قوه قضاییه ختم پرونده‌های اختلافی از طریق صلح و سازش بوده و تلاش ما اجتناب از پرونده سازی و ازدحام کارهای قضایی است.

وی با بیان اینکه پرونده‌ها از شورای حل اختلاف گرفته شده و به سمت سازش سوق داده شود، اضافه کرد: باید اختلافات بین مردم را به صورت کدخدا منشی رفع کرده تا پرونده‌ها کمتر به دادگستری ارجاع داده شود.

دادستان کل کشور بر تأثیرگذار بودن قوه قضائیه در بخش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم اعتماد عمومی را در جامعه تقویت کنیم بزرگترین خدمت را به مردم انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: از منظر قرآن هیچ مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی خطیرتر از قضاوت نیست و دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه دارد از حقوق شهروندان دفاع کرده و در چارچوب قانون به اختلافات و شکایات رسیدگی کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نیاز به آئین نامه‌های بیشتری در راستای دفاع از حقوق شهروندان داریم، تاکید کرد: سال گذشته دستورالعملی تهیه و به تصویب ریاست قوه قضائیه رسید که به دادستان‌ها دستور داده شده که در دفاع از حقوق عامه نباید لحظه‌ای کوتاهی کنند.

آمادگی قوه قضاییه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی

دادستان کل کشور تاکید کرد: در صورتیکه واحد تولیدی یا صنعتی دارای مشکل حقوقی بوده و این کار به دست قوه قضاییه قابل حل باشد، به طور قطع تمام تلاش خود را در این رابطه به کار خواهیم بست.

حجت الاسلام منتظری یادآور شد: به روسای دادگستری ها و دادستان ها دستور داده شده که در راستای رفع مشکلات حقوقی مراکز تولیدی و بازار کوتاهی نکنند.

وی با اشاره به اینکه ما در کنار دولت و در حوزه اختیارات خود، در خدمت به مردم و رفع مشکلات اقتصادی گام بر می داریم، اضافه کرد: در جنگ اقتصادی که با آن مواجه هستیم، باید تعارفات را کنار گذاشته و در راستای مقابله با فشارهای اقتصادی دشمن گام برداریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه هر جا لازم بوده مردم در صحنه حاضر بوده اند، افزود: امروز هم ملت ایران با تحمل مشکلات در جنگ اقتصادی دشمن، ایستاده و از این پیچ تاریخی هم با موفقیت خواهند گذشت.

وی اظهار داشت: امروز در مناطق مرزی کشور شاهد امنیتی سزاوار مردم هستیم، بنابراین باید از این موقعیت و در شرایط اقتصادی موجود، حداکثر استفاده را در راستای رفع مشکلات و توسعه کشور به کار گیریم.

دادستان ها برای خود وقت اداری قائل نشوند

حجت الاسلام منتظری بر وظایف سنگین دادستان ها تاکید کرد و گفت: دادستان ها نباید در حوزه کاری برای خود وقت اداری قائل باشند بلکه باید همواره در محل کار و منزل گوش به زنگ بوده و آماده ارائه خدمت به مردم باشند.

وی از عدم رضایت مردم از برخی دستگاه های دولتی و قضایی انتقاد کرد و اظهار داشت: مسئولان و پرسنل دستگاه قضایی نباید کار مردم را به آینده موکول کنند بلکه نیاز است مشکلات و پرونده های آنان در کمترین زمان رفع و رجوع شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما خدمتگزاران مردم هستیم و از این بابت حقوق دریافت می کنیم، اضافه کرد: دستگاه قضا و دادستان ها باید تمام وقت در اختیار مردم باشند و با مراجعان به درستی برخورد کنند.

ایران اسلامی مقتدرتر از هر زمانی است

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت: امروز با سرافرازی تمام و با توجه به شرایط منطقه، ایران اسلامی مقتدرتر، مستقل تر و با عزت بهتر از هر ملتی است.

وی به فرمایشات رهبری در دیدار اخیر با نخست وزیر ژاپن اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار اعلام کردند که ترامپ را شایسته ارسال پیام نمی دانند و این نشان از شجاعت ایشان و اقتدار و عزت ملت ایران دارد.

دادستان کل کشور یادآور شد: این عزت از برکت اسلام و قرآن است و نظام ما مبتنی بر اسلام و آموزه های اسلامی است و مردم بعد از ۴۰ سال هنوز هم در صحنه هستند.

حجت الاسلام منتظری اضافه کرد: اقوام و مذاهب مختلف زیر پرچم توحید و اسلام، زندگی می کنند و با وجود اینکه دشمن سالهاست به دنبال اختلاف و تفرقه در ایران اسلامی است با هوشیاری و اتحاد مردم، این توطئه ها ناکام مانده است.

در این آیین از تلاش‌های ۱۰ ساله اکبر جوهری در سمت دادستان عمومی و انقلاب کردستان تقدیر و محمد جباری به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟