شعب ویژه ای برای رسیدگی خارج از نوبت به مفاسد علنی اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی القاصی امروز- چهارشنبه - در نشست بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اقدامات فوری و مقابله‌ای برای برخورد با مظاهر علنی بدحجابی در جامعه، تاکید کرد: با کسانی که به صورت سازمان یافته به هنجارشکنی اقدام کرده و اهداف دشمن را در زمینه بی عفتی و بی حجابی ترویج می‌کنند، قاطعانه برخورد می کنیم.

وی با ابراز تأسف از سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی و خیابان ها، مناطق مسکونی و زندگی شهری و خانوادگی گفت: نمی‌توانیم نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیم و باید مطابق قانون برای کنترل و برخورد مروجین این پدیده‌های ضد اخلاقی ورود کرد.

دادستان تهران با اشاره به پدیده‌های نوظهوری که امروزه جامعه با آن روبرو است به برنامه ریزی‌های دشمن در حوزه شبیخون فرهنگی و زمینه نفوذ در بین جوانان اشاره کرد و با انتقاد از بی مسئولیتی برخی از نهادهای متولی اظهار کرد: ادامه این وضع به نحوی است که امنیت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازد. بسیاری از جرایم مهم نتیجه بی بند و باری‌های اخلاقی، بی نظمی‌های شهری و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی بر لزوم اقدامات مقابله‌ای و ورود قاطعانه نسبت به این قبیل ناهنجاری‌ها و جرایم اخلاقی تاکید کرد و افزود: دادستانی و ضابطین در رابطه با جرایم مشهود در فضای مجازی و فضای حقیقی وفق قانون وظیفه ورود و پیگیری را دارد.

القاصی خواستار ورود جدی دستگاه‌های متولی در مقابله با پدیده‌های نوظهور شد و گفت: اگر این ورود، ورود میدانی نباشد قطعاً باید شاهد گسترش این قبیل ناهنجاری‌ها باشیم.

دادستان تهران از فرماندهی پلیس پایتخت خواست در مقابله با قبح شکنی‌ها با قدرت و تمام قد در میدان عمل به کار خود ادامه دهد و تصریح کرد: مجموعه دستگاه قضائی از مامورینی که وظیفه قانونی خود را در مواجهه با این قبیل ناهنجاری‌ها و جرایم انجام می‌دهند، پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به وظیفه مهم و نقش اساسی نهادهای امنیتی در شناسایی باندهای مفاسد اخلاقی، توزیع محصولات ضدفرهنگی و مراکز فساد و فحشاء، موفقیت در این امر را منوط به جهاد عمومی و همکاری همه دستگاه‌ها دانست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟