بسیاری از پرونده‌های پزشکی قانونی مربوط به تخلفات حوزه پزشکی است

صبح امروز مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، خدائیان رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه و علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها حضور دارند.
در ادامه تغییر و تحولات قوه قضائیه و به حکم رئیس قوه قضائیه روز گذشته (سه شنبه) طی حکمی عباس مسجدی آرانی به عنوان رئیس جدید سازمان پزشکی قانونی معرفی و جایگزین احمد شجاعی شد.
عباس مسجدی آرانی رئیس جدید سازمان پزشکی قانونی کشور در این مراسم با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدواریم که خداوند این توفیق را دهد در رأستای توسعه و ترفیع تفکر شیعه در رأستای خدمت‌رسانی قدم‌هایی را برداریم، بعد از سال ۷۴ با آقای شجاعی همکاری داشتیم و وی خدمات بزرگی را برای ارتقای سازمان برداشته است.
مسجدی آرانی گفت: در آینده نیز از تجربیات آنها استفاده کنیم، سازمان پزشکی قانونی، سازمانی علمی، تخصصی و عدالت‌محور با حضور کارشناسان و نخبگان جامعه پزشکی است که در حوزه کارشناسی به مردم خدمت می‌کند آمارها نشان می‌دهد که به صورت مستقیم بیش از ۲ میلیون نظر کارشناسی در این سازمان در طی سال رقم می‌خورد. 
وی گفت: سازمان پزشکی قانونی به صورت غیر مستقیم در نظام سلامت کشور تأثیرگذار است و سالانه حدود ۱۵۰ میلیون بار مراجعه به بیمارستان‌ها را داریم که سازمان پزشکی قانونی در آن تأثیر فراوانی را دارد.
وی در خصوص برنامه‌های پزشکی قانونی گفت: چابک‌سازی مدیریتی یکی از اقدامات ما خواهد بود در دنیا مدیریت افقی یعنی تعامل و همکاری حاکم است و بین تک تک افراد سازمان و خدمات گیرندگان تعامل وجود دارد تا سازمان بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.
رئیس پزشکی قانونی افزود: عمده افرادی که به این سازمان مراجعه می‌کنند مردم دردمند هستند و این دستگاه اولین جایی هست که آنها به آن مراجعه می‌کنند تکریم این افراد و تسریع در ادامه خدمات و رعایت استانداردهای علمی از ضروریاتی است که باید به آن توجه کنیم.
وی گفت: برقراری ارتباط الکترونیک با پلیس و بیمه‌ها برای کاهش اطاله دادرسی و جلوگیری از جعل اسناد و گواهی‌ها باید اجرایی شود ارتقای آگاهی مراجعین از فرایندهای سازمان در دستور کار قرار میگیرد.
مسجدی تصریح کرد: افکار سنجی مستمر و گیرندگان خدمات به ما کمک زیادی خواهد کرد تا ببینیم کجا قرار داریم و افرادی که از ما خدمت دریافت می‌کنند این خدمت را چگونه ارزیابی خواهند کرد و به نوعی ظرفیت‌های مردمی وزارت خواهد شد.
رئیس پزشکی قانونی افزود: به منظور مدیریت بهتر، خدمات و مدیریت پاسخگویی و اطلاع‌رسانی شفاف، کاهش زمان اطاله دادرسی در حد ممکن و توسعه کمی و کیفی به صورت هدفمند و مبتنی بر نیازهای سیستم قضایی استقرار جامعه، نرم‌افزار تخصصی سازمان از دیگر اقدامات ما است مراکز تحقیقاتی خوبی در سازمان قرار دارد و ما به دنبال انجام تحقیقات کاربردی در رأستای رونق تولید در کشور هستیم و همچنین بتوانیم تجهیزات و لوازم مورد نیاز پزشکی قانونی را در این مراکز تولید کنیم.
وی با اشاره به موضوع شفافیت در پزشکی قانونی گفت تمام همکاران در تمام سطوح باید در نظر مردم قرار بگیرند و اینجاست چه ارزیابی دقیقی از کاری که انجام دهیم صورت می‌گیرد در حوزه توانمند‌سازی متخصصان و کارکنان احیای روحیه جهادی و دوری از تجمل‌گرایی در تمامی استان‌ها باید مدنظر قرار گیرد.
وی گفت: بسیاری از پرونده‌های پزشکی قانونی مربوط به تخلفات حوزه پزشکی است که آموزش به مردم و نگاه پیشگیرانه می‌تواند از این موضوعات جلوگیری کند ارتقای جایگاه علمی سازمان و رصد مستمر موقعیت‌های علمی در دستور کار قرار دارد. ما دو هدف را احساس کارآمدی از منظر و نگاه مردم و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند قوه قضائیه باید مظهر عدالت و مرجع مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش برای احقاق حقوق فردی باشد را دنبال خواهیم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟