غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: دوره تحول در قوه قضائیه که با انتصاب آیت‌الله رئیسی آغاز شده تقارن مبارکی با آغاز چله دوم و دهه پنجم و گام دوم انقلاب و بیانات رهبری در گام دوم دارد.
رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: دوره دوم دوره صیانت از سلامت دستگاه قضایی، برخورد با مفاسد و دوره انقلابی گری، کار جهادی، دفاع از حقوق مردم و برخورد قاطع با مفسدان و جنایتکاران است. در این دوره و همه ادوار دادگستری تهران نه تنها ویترین و پیشانی دستگاه قضا بلکه قلب تپنده عدلیه در ام القرای عالم اسلام است. دادسرای عمومی مهمترین و اثرگذارترین بخش دادگستری و ورودی و خروجی این مرکز حیات را در اختیار داشته است.
وی خاطرنشان کرد: بدیهی است دادسرای تهران و دادستان تهران دارای شأن و اختیارات ویژه‌ای هم در استان و هم در سطحی ملی و بین‌المللی است.
اسماعیلی ادامه داد: هیچ کدام از امور مهمه جایگاه دادسرا و دادستانی را از دادگستری کل و قوه قضائیه مجزا نمی‌کند؛ لذا در دوره تحول ارتباط و هم افزایی بین دادسرا و دادگستری نهادینه خواهد شد و من به عنوان برادر در خدمت دادستان تهران هستم واز حضور ایشان استقبال می‌کنم. قریب به ۱۰ سال از وظایف خدمت آقای جعفری دولت‌آبادی گذشت؛ دوره‌ای که با فتنه ۸۸ آغاز شد و با تلاش ایشان شاهد کارنامه موفقی در برخورد با فتنه گران بودیم و در این دوره برخورد با اخلالگران ارزی و اخلالگران در نظام اقتصادی به پایان رسید.
وی افزود: شاهد کار و تلاش و زحمات شبانه‌روزی و روحیه انقلابی آقای جعفری دولت‌آبادی بودم و از زحمات ایشان نهایت تشکر و قدردانی را دارم و به برادرم آقای القاصی مهر تبریک می‌گویم.
اسماعیلی گفت: انتخاب دادستان تهران با پیشنهاد رئیس کل و موافقت دادستان محترم کل کشور از سوی ریاست محترم قوه قضائیه است و ایشان هم با بزرگواری و هم به جهت احترام به قانون بارها نظر اینجانب را در مورد انتخاب دادستان جویا شدند و بنده خدمت ایشان عرض کردم اگر قرار است رئیس کل دادگستری استان تهران تغییر کند با رئیس کل جدید نیز تبادل‌نظر فرمایید و ایشان فرمودند با جنابعالی به عنوان رئیس کل تهران انتخاب دادستان هماهنگ می‌شود.
وی بیان کرد: نهایتاً از بین گزینه‌های پیشنهادی دادگستری کل استان تهران، برادر عزیز و ارجمند جناب آقای دکتر علی القاصی مهر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران انتخاب شد و ریاست محترم قوه قضائیه فرمودند شما پیشنهاد را به دادستان محترم کل کشور بدهید و دادستان محترم کل کشور موضوع را بررسی و در صورت تأیید مراتب به اینجانب منعکس گردد که به همین شکل و شیوه اقدام و با اجماع مرکب دادگستری استان کل و ریاست محترم قوه قضائیه این برادر عزیز که دارای ویژگی‌های بسیار مثبتی است به عنوان دادستان تهران انتخاب شدند.
رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه گفت: شخصیتی که هم از نظر علمی و تحصیلات دانشگاهی سالیان قبل موفق شده است و دوره عالی دانشگاهی را به اتمام رسانده و دکترای خود را در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی دارد. علاوه بر آن برخوردار از نیرو و نشاط جوانی و در عین حال تجربه کافی مدیریتی در سمت‌های مختلف قضایی از جمله معاونت دادستان مرکز استان و قائم‌مقام دادستان عمومی و انقلاب شیراز به عنوان یکی از کلانشهرهای ایران اسلامی و رئیس کل دادگستری استان فارس و در مقاطعی طولانی نمایندگی واحدهای نظارتی و حفاظتی و مسئولیت حفاظت و اطلاعات دادگستری استان را عهده دار بودند و الحمدالله در کنار نیروی جوانی و روحیه انقلابی تجربه بسیار مفید و منطق مدیریتی را برخوردار هستند.
وی در پایان گفت: اینجانب نهایت همکاری را با دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران خواهم داشت و از یکایک همکاران در رده‌های مختلف دادگستری استان تهران و شهرستان‌های تابعه و عزیزانمان در نیروی انتظامی، سپاه پاسداران سازمان اطلاعات و بخش‌های مختلف نتظار داریم برای سربلندی دستگاه قضا و برای موفقیت دادستان محترم جدید تهران نهایت همکاری را با این برادر عزیز داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟