دادستان عمومی و انقلاب دماوند گفت: بالغ بر ۷ هزار حفاری غیر مجاز داریم که ۳ هزار شناسایی شده و مابقی در حال شناسایی است که طبق آمار ده سال گذشته مبنی بر وجود ۱۵ هزار ساخت و ساز غیر مجاز، موارد شناسایی شده بیش از این ۳ هزار مورد است که متاسفانه دستگاه‌های مرتبط اجرایی توجهی به این موضوع ندارند.

ابراهیمی با اشاره به برداشت غیر مجاز و غیر قانونی از سفره‌های زیرزمینی اظهار کرد: این بحث یکی از معضلات منطقه است، روزگاری شاید با ده متر حفاری به آب می‌رسیدند، ولی درحال حاضر با حفر حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر به آب می‌رسند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در این قضیه بسیار ضعیف برخورد می‌کنند و به نبود امکانات و ... باعث می‌شود ما مرتبا این موضوع را بازرسی و به آن‌ها اطلاع بدهیم درحالی که این قضیه باید برعکس باشد؛ آن‌ها باید نظارت کنند و به ما گزارش بدهند و دستور قضایی را بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب دماوند تصریح کرد: حوزه قضایی دماوند به دلیل گستردگی دارای نیروی کافی نیست و مسئولین باید توجه خاصی به این منطقه داشته باشند چرا که مستعد برای تجاوز Rape و وسعت آن نیز زیاد است امیدوارم مسئولان نظارت بیشتری داشته باشند.

ابراهیمی تاکید کرد: طی مدت تصدی دادستانی تلاش کردیم این میزان افزایش پیدا نکند، اما در عین حال عدم نظارت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مشکلاتی مثل هجوم افراد سودجو را در پی دارد، علی رغم نظارت شبانه روزی ممکن است ساخت و ساز غیر مجاز صورت بگیرد و ما بار‌ها به آن‌ها تذکر داده‌ایم که دیر یا زود دستگاه قضایی مانع کار شما خواهد شد و توصیه می‌کنیم بیش از این ضرر و زیان را به خودشان وارد نکنند که برخورد قضایی و قانونی صورت خواهد گرفت.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟