سجاد افشارمنش با اشاره به پلمب ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در قلعه گنج اظهار داشت: موضوع آب و رونق بخش کشاورزی و حل مشکلات و موانع پیش روی کشاورزان باید به اولویت اصلی دولت تبدیل شود.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت: دستگاه قضائی با قاطعیت با عوامل از بین برنده منابع طبیعی و محیط زیست برابر قانون Law برخورد خواهد کرد.

دادستان قلعه گنج از اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری بیش از پیش با ادارات دولتی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اکثر روستا‌ها در اثر کمبود آب خالی از سکنه شدند باید با احیای چشمه‌ها و قنات‌های خشکیده جلوی اینگونه مهاجرت‌ها گرفته شود.

این مقام قضائی بر ساماندهی فروشگاه‌های لوازم کشاورزی تاکید کرد و افزود: در راستای حفظ سلامت مردم، فروشگاه‌های کشاورزی مخصوصا مراکز عرضه سم و کود باید دارای مجوز و مسئول فنی فروش باشند.

دادستان قلعه گنج گفت: در حال حاضر ۴ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی برای اخذ مجوز‌های قانونی اقدام نموده‌اند و تذکرات کتبی نیز به ۲ فروشگاه غیرمجاز داده شد است و اگر در مهلت قانونی اقدام به اخذ مجوز ننمایند یقینا این مراکز پلمب و تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی بایستی به سمت صنعتی شدن حرکت کند، گفت: ضرورت دارد در فصل کشاورزی، آموزش‌های لازم در زمینه استفاده بهینه از آب و سموم کشاورزی به کشاورزان و باغداران داده شود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟