به گزارش رکنا، غلامرضا مارزی رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج گفت: دادگاه این شهرستان فردی که متهم به ریشه کنی ۵ اصله درخت جنگلی از نوع کهور بود، ملزم به کاشت ۱۰ اصله درخت در شهرستان قلعه گنج کرد.
وی با اشاره به اینکه درختان کهور جزء ذخایر جنگلی محسوب می‌شوند، گفت: در راستای مجازات جایگزین حبس و باتوجه به شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان قلعه گنج مبنی بر اقدام فردی به ریشه کن کردن ۵ اصله درخت جنگلی از نوع کهور و همچنین اقرار صریح متهم در جلسه دادگاه، به استناد مواد ۴۲ و ۴۳ قانون Law حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و رعایت ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ وی به پرداخت سی میلیون جریمه نقدی محکوم می‌شود.
این مقام قضایی ادامه داد: باتوجه به فقدان سابقه کیفری متهم و متاهل بودن دادگاه در اجرای مواد ۶۰،۵۲،۴۷،۴۶،۴۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ اجرای مجازات نامبرده را به مدت یکسال تعلیق می‌کند.
مارزی گفت: متهم موظف است با نظارت اداره منابع طبیعی در هفته درختکاری ده اصله درخت بیابانی کهور کاشته و تاییدیه آن را به واحد اجرای احکام تحویل کند.
رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج در پایان تاکید کرد: در صورت عدم انجام شرط فوق دادگاه صادر کننده حکم قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق را صادر می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟