به گزارش رکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در دیدار با جهانگیر، رئیس سازمان زندان Prison ها ضمن تقدیر و تشکر برای برگزاری جلسه مشترک به منظور بررسی زمینه‌های همکاری این دو سازمان، گفت: در حال حاضر سازمان تعزیرات حکومتی علیرغم تلاش همکاران هر دو سازمان، در حوزه‌های ارتباط دو جانبه و سیستمی اطلاعات دچار مشکل است و انجام امور در آن‌ها آسیب پذیر است که این مورد نیاز به بررسی و بازبینی مجدد دارد.
وی افزود: عدم امکان تبادل اطلاعات به صورت سیستمی باعث کندی در انجام امور، افزایش مکاتبات ادارای زائد و ازدیاد مراحل کار در روند اداری موجود شده و به همین دلیل حذف روش‌های غیرمتعارف و استقرار سیستم مکانیزه امن‌تر و سهل الوصول‌تر اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.
انصاری با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان تعزیرات حکومتی نیز همچون قوه قضائیه از سیستم cms برخوردار است که بخش‌های عمده آن فعال و سایر بخش‌ها در حال به روز رسانی است، تصریح کرد: مهم‌ترین سرفصل نیاز سازمان تعزیرات حکومتی از ارتقای سطح همکاری دو جانبه با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، استقرار شیوه‌ها و روش‌های ارتباطی سیستمی و مکانیزه فی مابین دو سازمان است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به دلیل ارتباط غیرمستقیم سازمان تعزیرات و سازمان زندان‌ها اختلافات آماری تا حدی مشاهده می‌شود، بنابراین بررسی زیرساخت‌ها و بازنگری در روش‌های تبادل اطلاعات در سایه همکاری فی مابین ضروری به نظر می‌رسد.
وی با بیان این مطلب که صحت و دقت اطلاعات برای سازمان تعزیرات حائز اهمیت است، گفت: در تلاش هستیم با ارتباط سیستمی سازمان تعزیرات با دیگر سازمان‌ها از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان ثبت احوال کشور به این مهم دست یابیم.
انصاری اظهار داشت: ورود اطلاعات به سازمان تعزیرات حکومتی باید با دقت، صحت و جامعیت همراه باشد تا بر این اساس تحلیل‌های بعدی دارای صحت و دقت بیشتری باشد و همه همکاران در سازمان تعزیرات در تلاش هستند تا پیکره اطلاعات موجود تکمیل شود.
معاون وزیر دادگستری در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای اجرای همکاری دو جانبه هر دو طرف با بررسی دقیق زیرساخت‌های موجود نسبت به نیاز سنجی و احصا وضع موجود اقدام نمایند تا در مسیر برقراری کامل ارتباط سیستمی هر دو سازمان گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس سازمان زندان ها: آماده همکاری با سازمان تعزیرات هستیم
در ادامه اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ضمن تبریک انتصاب دکتر انصاری به عنوان ریاست سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: منابع اطلاعاتی زیادی وارد زندان می‌شوند به همین جهت تلاش کرده ایم تا آسیب شناسی نماییم و نسبت به تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات که پایه‌های اصلی برای تصمیم گیری هستند، اهتمام زیادی به خرج داده ایم.
وی افزود: برقراری ارتباط دو طرفه بین سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان زندان‌ها بسیار ضروری است، در صورتی که اطلاعات توسط شعب تعزیرات حکومتی در پرونده‌های تشکیل شده به صورت دقیق ثبت و ضبط شوند. سازمان زندان‌ها نیز می‌تواند آمار و اطلاعات دقیقی را استخراج و برای بهره برداری به مراجع ذیربط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی ارائه کند.
جهانگیر اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود تفکر عملکرد جزیره‌ای است. به این معنی که هر دستگاه اطلاعات تولیدی را برای خود نگهداری می‌نماید و از دسترسی و بهره برداری دیگر سازمان‌ها دور نگه می‌دارد که این دیدگاه باید اصلاح شود.
وی افزود: یکی از فلسفه‌های وجودی سازمان تعزیرات به نوعی قرار دادن اقتصاد کشور در مسیر صحیح آن است. به همین جهت سازمان تعزیرات حکومتی، سازمانی بازدارنده و کمک کننده به اقتصاد کلان کشور است. بنا بر این سازمان زندان‌ها آماده همکاری همه جانبه باسازمان تعزیرات حکومتی می‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟