دادستان‎ها در انجام وظایف خود مطالبه‎گر باشند

به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با حضور در استان گیلان با دادستان های مراجع قضایی سراسر استان دیدار کرد.

دادستان کل کشور در این دیدار، وظایف دادستانها را خطیر و سنگین برشمرد و مهمترین آن را دفاع از حقوق عامه با حضور در صحنه اجتماع دانست.

این مقام عالی قضایی همچنین تصریح کرد: دادستانها به عنوان مدعی العموم باید هرجا که حقی از مردم یا بیت‌المال ضایع شد برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دادستانها باید در انجام وظایف خود مطالبه گر باشند افزود: کوتاهی مسئولین در انجام وظایفشان باید توسط دادستانها بدون هراس و فارغ از جوسازی ها مورد مطالبه گری قرار گیرد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به تلاش برخی جریانها برای تضعیف قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در دفاع از حقوق عامه محکم ایستاده است.

وی در ادامه از دادستانها خواست تا به روز بوده و از همه اخبار پیرامون با تکیه بر عناصر اطلاعاتی آگاهی یابند.

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه استان گیلان با دارا بودن منابع سرشار خدادادی اعم از جنگلها، مراتع و دریا از وضعیتی ویژه برخوردار است از دادستانهای سراسر استان خواست تا اجازه ندهند حتی یک وجب از اراضی ملی و منابع طبیعی مورد تصرف و دست اندازی قرار گیرد.

دادستان کل کشور در پایان خواستار آن شد تا همه اقدامات در چارچوب قانون Law صورت گرفته و مستندسازی شود تا برای آکاهی مردم به اطلاع آنان برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟