حفظ بیش از 3 هزار شغل با ورود دستگاه قضایی در سال 95

به گزارش رکنا، احمد فاضلیان در دیدار مسئولان دادگستری و دستگاه‌های تابعه دستگاه قضایی در استان البرز با آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد گفت: این هفته فرصت مغتنمی برای اعلام خدمات دستگاه قضایی به مردم در زمینه اجرای عدالت و تامین امنیت است همچنین فرصتی مناسب برای نقد منصفانه است تا ایرادت و نواقص برطرف شود.

IMG09001559
وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری استان و دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه بیان کرد: اداره کل بازرسی استان البرز که وظیفه نظارت بر سلامت اداری را بر عهده دارد تلاش‌های مستمری برای احقاق حقوق مردم داشته و در سال 95 با ارسال 336 فقره گزارش به مراجع ذیصلاح منجر به تشکیل چندین پرونده علیه مدیران متخلف دستگاه‌های اجرایی در استان البرز شده است.
رئیس کل دادگستری استان به اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در سال 95 اشاره کرد و گفت: وظیفه حساس و سنگین نظارت بر املاک و اسناد مردم بر عهده این اداره کل است و با مدیریت جدید و تلاش‌های انجام شده صدها هزار سند به صورت الکترونیکی ثبت شده و جایگاه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در کشور ارتقا یافته است و اکنون امورات به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
اداره کل زندان‌ها و اقدامات آن بخش دیگری از گزارش ارائه شده توسط فاضلیان به آیت‌الله حسینی همدانی بود که وی توضیح داد: اداره کل زندان‌ها که وظیفه سنگین مراقبت و اصلاح بزهکاران را بر عهده دارد با وجود اینکه پذیرای ظرفیت بیش از 2 الی 3 برابری فضا و امکانات خود است توانسته در زمینه تربیت و بازپروری مددجویان موفقیت‌های مهمی را کسب کند.
وی به عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز گریزی زد و افزود: نظارت بر مجموعه‌های نظامی وظیفه حساسی است که این سازمان تاکنون سربلند بیرون آمده و توانسته با اقدامات پیشگیرانه، میزان وقوع بزه و تخلف را در بین نیروهای مسلح کاهش دهد.
عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز نظارت بر بخش کالا، خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق Contraband کالا و ارز را از وظایف مهم اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی کرد و توضیح داد: در این راستا در سال گذشته نزدیک به 16 هزار پرونده در این مجموعه تشکیل و همین مقدار مختومه شده که قدم مهمی در مسیر احقاق حقوق عامه است.
وی در مورد اداره کل پزشکی قانونی با تخصصی و حساس توصیف کردن وظایف آن مجموعه گفت: مجموعه پزشکی قانونی استان در موضوعات مهم و حساس که نظر آن در پرونده‌های سنگین مالی مهم بوده سربلند بیرون آمده و تلاش داشته در کنار گسترش فضای اداری و توسعه امکانات برای ارائه خدمات به مردم به وظایف سنگین خود در حوزه آزمایشگاهی، تشریح و معاینات بالینی به نحو احسنت عمل کند.
فاضلیان با اشاره به آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در سال 95 بیان کرد: در سال گذشته 506 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شده که در همین مدت 503 هزار پرونده نیز مختومه شده است؛ از این مقدار 420 هزار پرونده برای نخستین بار وارد دستگاه قضایی استان شده بودند.
وی افزود: اگر برای هر پرونده در سال 95، به طور میانگین سه فرد را در نظر بگیریم آماری که به دست می‌آید بیانگر آن است که یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان، به دستگاه قضایی مراجعه داشته‌اند.
رئیس کل دادگستری استان البرز حجم مراجعات به دستگاه قضایی را خارج از توان استاندارد مجموعه عنوان کرد و گفت: از مجموع 560 پست مصوب قضایی تنها 299 پست دارای متصدی است و از 2020 پست مصوب کارمندان نیز 700 نفر متصدی دارند که همه این‌ها منجر به این شده همکاران ما 2 الی 3 برابر توان خود فعالیت داشته باشند.
وی به اقدامات فرهنگی انجام شده در دادگستری استان اشاره کرد و توضیح داد: اقدامات متنوع در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی، اخلاق اسلامی و حرفه‌ای در حوزه درون سازمانی و آشناسازی مردم با مباحث حقوقی و قضایی در حوزه برون‌سازمانی انجام شده تا جایی که استان البرز در زمینه مباحث فرهنگی جزو استان‌های برتر کشور است و از هر نوع فعالیت فرهنگی حمایت می‌کنیم چون آن را مکمل کار قضایی می‌دانیم.
عملکرد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم Crime دادگستری بخش دیگری از گزارش ارائه شده توسط عالی‌ترین مقام قضایی استان در این دیدار بود که توضیح داد: چندین برنامه در استان البرز برای نخستین بار در کشور اجرایی شد که می‌توان به طرح‌های مشاوره پیش از طلاق، آموزش‌های پیش از ازدواج،
شناسایی مناطق حاشیه نشین و اجرای «طرح نماد» اشاره کرد.
وی افزود: در طرح آموزش پیش از ازدواج، گذراندن دوره‌ها برای همه زوج‌هایی که در استان البرز به تازگی ازدواج می‌کنند اجباری شده و گواهی آموزش زناشویی باید همراه با این دوره‌ها برای زوجین ارائه شود.
فاضلیان در تشریح «طرح نماد»، توضیح داد:‌ در این طرح که با همکاری 9 دستگاه و با محوریت اداره کل آموزش وپرورش استان اجرایی می‌شود اقدامات پیشگیرانه به داخل مدارس رفته است و مربیان از سراسر کشور آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا آسیب شناسی لازم در مدارس انجام شود و متناسب با آسیب، مهارت‌ها و آموزش‌های لازم به آن ها داده شود که متناسب با سنین تا مقطع متوسطه ادامه دارد.
وی به دستاوردهای مشاوره پیش از طلاق و آموزش‌های پیش از ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: آمار به خوبی گویای دستاوردهای این طرح‌هاست و در حالی که در سال 94 تعداد ازدواج های ثبت شده 14 هزار و 200 نفر بود ازدواج ثبت شده در سال 95 به 15 هزار و 387 مورد رسید ولی بر اساس همین آمار تعداد طلاق‌های ثبت شده در سال 94 میزان 6793 مورد بود که در سال 95 به 6690 مورد رسید که همین آمار به خوبی بیانگر کاهش 2 درصدی در آمار طلاق است که دستاورد بسیار خوبی برای دادگستری کل استان است.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حفظ منابع طبیعی بیان داشت:‌ در سال 95 حدود 700 هکتار از اراضی ملی خلع ید شده که همه این راضی یا مستقیما با ورود دستگاه قضایی بوده است و یا با گزارش دستگاه‌های مربوطه و نیابت قضایی به آن دستگاه انجام شده که ارزش این اراضی در مجموع 1336 میلیارد تومان است.
وی در پایان با تبیین نحوه ورود دستگاه قضایی در حمایت از تولید و اشتغال توضیح داد: با فعال شدن کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان البرز، دستگاه قضایی استان به پناهگاه سرمایه‌گذاران تبدیل شده و صاحبان واحدهای تولیدی و خدماتی برای رفع مشکلات خود به این دستگاه مراجعه می‌کنند که تاکنون با ورود دستگاه قضایی در مواردی که نیاز به حکم قضایی بوده بیش از 3 هزار شغل حفظ شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

ماجرای داعشی های سوار بر خودروی سواری در غرب تهران چه بود؟ / مرد جوان سرنخ را به پلیس داد و .. + عکس

ضیافت مرگ دختر 19 ساله برای نامزدش / او پس از قتل نامزد خود فهمید باردار است + عکس

مرگ 78 تن در پرونده آتش سوزی مرگبار در مسجد ارگ تایید شد

درگیری مرگبار جوانان مست در میدان مطهری / قاتل از صحنه گریخت

پسر شیطان صفت وقتی نتوانست دختر18 ساله همسایه را اسیر نیت پلید خود کند او را زنده زنده در آتش سوزاند

ماجرای اخبار قتل های دسته جمعی در کرمان

پایان وحشت آفرینی زنجیره ای با پژوی مشکی در شهرری

عصرتلخ جمعه در سد الغدیر ساوه / جوان 24 ساله دیگر به زندگی بازنگشت

دستگیری110 زن و مرد هنگام لهو لعب در پارتی شبانه باغی در شاهنامه مشهد

رامین 6 ماه هر بلایی که می خواست سرم آورد و بعد با خاله ام ازدواج کرد! + عکس

اقدام زشت مرد غریبه با دختر جوان در خودروی پسر خاله اش / دختر 21 ساله تولدش بود که ...+ عکس

گفت اگر به خواسته هایش عمل نکنم مرا به دوستان وحشی اش تحویل می دهد و مرا به بیابان برد و ...

پونه با پای خود به خانه دو پسر نوجوان رفته بود! / همسایه ها سعید و امیر را لو دادند و ...

12 نیمه شب زن جوان به ما پناه آورد ولی او را به دامداری بردیم و ... + فیلم گفتگو با 2 جوان شیطان صفت و عکس

ماجرای ریزش "تونل برفی" ازنا چه بود؟/ آمار نهایی حادثه‌دیدگان+ فیلم و تصاویر

زن غریبه با وضعیت زننده در خانه ام را به رویم باز کرد / رامتین در غیاب من او را به خانه آورده بود و ...

فراربا 2 پای مجروح! / دزد حرفه ای به روی ماموران چاقو کشید و ... +عکس

فوری / تیراندازی به مردم در خسروشهر / ضارب به رئیس کلانتری شلیک کرد

باردار شدن زن 25 ساله پس از سه سال ارتباط شیطانی با پسر 11 ساله

فوری / انفجار مرگبار و شدید در خیابان وحید مشهد+تصاویر

مداح اهل بیت (ع) درگذشت +عکس

شیوه جدید ازدواج / این خانم مدل با خودش ازدواج کرد! + عکس

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟