تکذیب قتل های سریالی پزشکان در بم/ دو شایعه پراکن دستگیر شدند

به گزارش رکنا، محمد ضیاالدینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم با اعلام اینکه در رابطه با نشر این شایعه و اکاذیب دونفر متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان Prison شده اند گفت: بر اساس ماده 698 قانون Law مجازات اسلامی ( تعزیرات ) اشخاصی که به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی اکاذیبی را به نقل قول از شخص حقیقی یا مقامات رسمی منتشر کنند به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق Whip تا 74 ضربه محکوم خواهند شد .
این مقام قضائی تصریح کرد: در صورتی که این جرایم به وسیله سامانه های رایانه ای و مخابراتی ( فضای مجازی ) صورت گیرد مجازات آن تشدید شده و به موجب ماده 746 قانون مجازات اسلامی مجرم به نود و یک روز تا دوسال حبس و از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم خواهد شد.
وی هشدار داد: اخیرا عده ای از اشخاص آگاهانه یا ناآگاهانه شایعاتی را در شهرستان مبنی بر وقوع قتل Murder هایی به وسیله سرنشین یا سرنشینان مسلح یک دستگاه خودرو سواری پژو مطرح کرده اند که ضمن تکذیب آن اعلام می کنیم دستگاه قضایی شهرستان با کسانی که قصد دارند از طرق شایعه پراکنی امنیت روانی مردم را به خطر بیاندازند به شدت برخورد خواهد کرد.
این مقام قضایی وقوع یک فقره سرقت Stealing در روزهای گذشته از خودرو یکی از پزشکان این شهر را منشاء بروز این شایعه اعلام کرد.
ضیاء الدینی تصریح کرد: شهروندان در انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و به منظور حفظ امنیت روانی جامعه هر خبر و شایعه ای را بدون اطلاع از صحت و سقم آن منتشر نکنند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

شکایت پسر 11 ساله تهرانی از مربی باشگاه / مرا در خانه اش آزار و اذیت کرد + عکس

اعتراض به حکم سنگین قاتل ستایش + عکس

پیمانکار شهرداری به اعدام محکوم شد + عکس

رفتارهای زشت یک نوعروس که خیلی زود طلاق گرفت

صحنه زیبا از یک تصادف شدید +عکس

ماجرای دستگیری بازیگر زن مشهور از زبان خودش +عکس

خانواده پرجمعیت هنرمند زن مشهور ایرانی +عکس تمامی خواهران

تیپ خاص الناز شاکردوست در اکران «نیمه شب اتفاق افتاد» +عکس

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟