آیت‌الله سبحانی: هتک حیثیت افراد خلاف شرع است

به گزارش رکنا از قم، این مرجع تقلید ‌امروز در دیدار پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حیثیت افراد باید حفظ شود و اگر خطا و لغزشی هم در افراد است –چون هیچ انسانی خالی از لغزش نیست- اگر اشکالاتی است، باید طبق قانون و در دادگاه به آن رسیدگی شود.

وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، صدا و سیما رکنی از ارکان کشور است که از نظر اهمیت، همسان دیگر ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: رسانه های جمعی و صدا و سیما، می توانند ندای اسلام و انقلاب را به صورت پاک به گوش ملت ایران و جهانیان برسانند.

وی گفت: هنر انسان و وسایل ارتباط جمعی باید این باشد که بتواند اکثریت را جذب کند، چون جذب همه ملت امکان ندارد، اما اکثریت قابل جذب هستند و این لطافت خاصی در انتخاب کلمات، بیان و جملات می طلبد.

وی با اشاره به حضور شیعیان در مناطق دوردست جهان گفت: باید خوراک خوبی برای آن‌ها در نظر گرفت، به ویژه که در بین آنان مبلغ دین کم است و صداوسیما می تواند نقش مبلغ را برای آن‌ها داشته باشد.

پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، امروز با سفر به شهر قم با تعدادی از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 744033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟