دیدار رییس سازمان بسیج کشور با علما و مراجع عظام تقلید در قم

به گزارش رکنا از قم، در دیدار رییس سازمان بسیج مستضعفین  با علما و مراجع عظام تقلید در قم ؛ آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان اینکه خدمت در بسیج توفیق و افتخاری بزرگ برای بسیجیان مخلص و انقلابی کشور است گفت: کار بسیج در دو عرصه مهم و تاثیرگذار جهاد و اقتصاد خلاصه می شود.

وی افزود: بسیج همانطور که در دوران دفاع مقدس در مقابله با دشمن افتخار آفرینی کرد امروز هم در میدان اقتصادی بدرخشد و در زمینه رفع مشکلات معیشتی مردم قدم بردارد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: البته خدمات بسیج نه تنها برای ملت ایران بلکه برای امت اسلامی در دیگر کشور‌ها ازجمله عراق، سوریه، یمن و لبنان نمایان و برجسته است.

آیت الله علوی گرگانی هم در این دیدار تاکید کرد: همه بسیجیان باید قدردان توفیق خدمت در این نهاد پرافتخار و مردمی باشند.

این مرجع تقلید افزود: اخلاص بسیج از ابتدا زبانزد بوده و انتظار میرود این ویژگی همچنان حفظ شود.

ایت الله علوی گرگانی تصریح کرد: بسیج با حفظ اخلاص، همواره میتواند مایه عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

 رییس سازمان بسیج کشور ظهر امروز همچنین با آیت الله مکارم شیرازی و سعیدی تولیت حرم مطهر نیز دیدار و گفتگو کرد. 

آیت الله سعیدی در این دیدار ورود بسیج در هر عرصه، مجموعه و بخش را مایه توسعه و پیشرفت و شکوفایی آن مجموعه دانست و گفت: توان و عزت بسیج در گرو مردمی بودن آن است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهلبیت افزود: بسیج با اتکا به ظرفیت و توان بسیجیان دلاور و دارای روحیه انقلابی و جهادی همواره می‌تواند منشا خیر و برکت برای کشور باشد و دولت را در خدمت به مردم یاری دهد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری هم در دیدار سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر حفظ  و حراست تاز مرزهای جغرافیایی و اعتقادی جامعه تاکید کرد و گفت: مأموریت امروز بسیج از دوران دفاع مقدس هم سنگین‌تر است زیرا دشمن روح و فکر جامعه اسلامی را نشانه رفته است.

وی افزود: بسیج باید با آینده نگری برنامه آتی دشمن را پیش بینی کرده و در برابر آن بایستد و هرگز نباید صف بسیج از مردم جدا شود و خطر از زمانی ایجاد می‌شود که بسیج از مردم فاصله بگیرد و آن زمانی است که دشمن می تواند از آب گل آلود ماهی گیری کند.

وی در ادامه مشارکت فعال بسیج در طرح های اقتصادمقاومتی در روستاها و نیز فضای مجازی با هدف خنثی شدن شایعات دشمنان تاکید کرد.

آیت الله سبحانی نیز در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظرفیت بسیج  در در آگاه سازی و مشارکت اجتماعی در عرصه های مختلف را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و گفت: نقش بسیج در جامعه اسلامی آنچنان مهم است که امام راحل فرمودند که ای کاش من هم یک بسیجی بودم.

در ابتدای این دیدارها سردار سلیمانی با ارائه گزارشی، تقویت پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد، محوریت قرار دادن مساجد برای نقش افرینی‌های مردم پایه بسیج، تقویت بعد فرهنگی و ارزشی فعالیت‌های بسیج، تمرکز بر ترویج سبک زندگی اسلامی و افزایش جمعیت، نقش افرینی در فضای مجازی، جهاد علمی و فناورانه و همراهی دولت در اجرای طرح‌های اقتصادی و درمانی را از اولویت‌های خود در این سازمان برشمرد.

مداح نظری/ قم

 

کدخبر: 741823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟