هک اینستاگرام و کلاهبرداری از فالوورها/ پلیس قم برملا کرد

سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتا استان قم در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر هک شدن صفحه اینستاگرام و کلاهبرداری از فالوورهای وی، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: طبق تحقیقات کارشناسان فتا مشخص شد کلاهبردار به آشنایان و دنبال کنندگان شاکی پیام درخواست وجه با شماره کارت بانکی نامشخص ارسال کرده بود و برخی از دوستان شاکی فریب خورده و با دیدن پیام، وجه درخواستی را به شماره کارت نامشخص واریز کرده بودند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند عامل هک صفحه اینستاگرام را شناسایی و این فرد پس ازحضور در پلیس فتا و مواجهه با شاکیه  به جرم ارتکابی اقرار کرد و صفحه هک شده اینستاگرام در اختیار شاکی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد : متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد جهت ناشناس بودن با استفاده از کارت های بانکی که از اشخاص دیگری در اختیار داشت واریزهای مالباختگان را جمع آوری و به صورت اینترنتی بیت کوین خریداری می کرد. با تکمیل تحقیقات، متهم جهت سیر مراحل قانونی و ادامه دادرسی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

سرهنگ موالی با بیان اینکه اکثر حساب های کاربری در فضای مجازی که به راحتی هک میشن به خاطر انتخاب رمز عبور  بسیار ساده و قابل حدس می باشد. افزود: با وجود اینکه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی از تنظیمات امنیتی برخودار هستند اما شاهد این هستیم که شهروندان بدلیل عدم رعایت تنظیمات امنیتی  حساب های کاربری آنها هک می شود. شهروندان توجه داشته باشند قبل از اسفتاده از هر پیام رسان یا شبکه های اجتماعی در فضای مجازی تنظیمات امنیتی آن را انجام دهند و حتما احراز هویت دو مرحله ای  را فعال کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم با معرفی وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد: از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 721014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟