محموله قاچاق  80 میلیاردی در قم

سردار "سید محمود میرفیضی" اظهار داشت: یکی از اقدامات ویژه ای که پلیس به عنوان اولویت کاری در سال جاری در دستور کار قرار داده ، مبارزه بی امان با هرگونه قاچاق کالا و ارز است و این امر نیز در راستای تحقق شعار سال است که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بر آن تاکید فرموده اند.

به گزارش رکنا، وی افزود: در پی خبر واصله از فرماندهی مرزبانی یکی از استان جنوبی مبنی بر اینکه یک دستگاه تریلر کشنده تانکر دارویژه حمل سوخت، حامل کالای قاچاق تحت پوشش مشتقات نفتی به مقصد مرکز کشور است، بلافاصله اکیپ عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان قم به محورهای مواصلاتی استان اعزام و در نهایت تریلر موصوف در اتوبان "کاشان-قم" مشاهده و توقیف و راننده آن دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی،در بازرسی از تانکر این تریلر، تعداد زیادی لوازم یدکی وسایل نقلیه ، قطعات رایانه،وسایل الکتریکی و انواع مواد غذایی که به صورت ماهرانه ای در داخل تانکر جاسازی شده بود، کشف شد.

وی ادامه داد: راننده هیچ گونه مدارک گمرکی و بارنامه به همراه نداشته و برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان، ارزش ریالی این محموله 80میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار میرفیضی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه  در سال گذشته 245 درصد افزایش نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: کالاهای قاچاق عمدتا از بنادر جنوبی به مقصد مرکز کشور ترانزیت می شوند که حین عبور از محورهای مواصلاتی این استان در تور عملیاتی  فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفته و کشف می شوند.

سردار میرفیضی با اشاره به اشراف اطلاعاتی پلیس بر شبکه های قاچاق کالا تاکید کرد: اندک افرادی که در حوزه قاچاق کالا فعالیت می کنند، این را بدانند که پلیس با تمام قدرت با مخلان سیستم اقتصادی کشور برخورد خواهد کرد.

کدخبر: 710642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟