شهر قم یک قدم تا وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت قم سیامک محبی در جلسه کمیته نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی مدیریت کرونا با اشاره به شرایط نامطلوب رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی اصناف، ادارات و گروه های مختلف و شهروندان قم اظهار داشت: قم از معدود استان های دارای وضعیت زرد است که اگر به همین شیوه ادامه دهیم قطعا وضعیت این استان تا هفته آینده به قرمز تبدیل خواهد شد.

محبی ضمن تاکید بر برگزار نکردن آیین های، عزا و عروسی و حتی کلاس های آموزشی، تصریح کرد: تمامی سازمان های ذیربط برنامه هایی که در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارند، را با مرکز بهداشت در میان گذاشته و همچنین بر رعایت کلیه اصول فاصله گذاری و استفاده از ماسک در جهت پیشگیری از بیماری در مجموعه خود پایبند بوده و در صورت مشاهده تخلف شدت عمل داشته و برخورد نمایند.

الزامات پیشگیری از کرونا در قم تامین شود

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه با تاکید بر تامین همه الزام های پیشگیری از بیماری از سوی سازمان های مربوطه گفت: عمده کار سازمان ها در شرایط کنونی رعایت پروتکل های بهداشتی است و اگر بخواهیم محدودیت های گذشته بار دیگر اجرا نشود نیازمند انجام اقدام‌ های سخت گیرانه از سوی مسئولان کلیه دستگاه های اجرایی استان هستیم.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟