۴۹ روحانی پلیس در دفاع مقدس شهید و جانباز شدند

حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کشور صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و دوران قبل از آن و مبارزه با طاغوت در تاریخ ماندگار و امروز الگویی برای دیگر کشورها است، اظهار داشت: مبارزین با طاغوت و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به دنبال عدالت و زنده نگه‌داشتن اسلام بودند. وی ادامه داد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با ایمان و توکل بر خدا توانستند با شعار جنگ جنگ تا پیروزی بر دشمن فائق آیند.

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: مردم با هدایت و رهبری امام راحل (ره) در هشت سال جنگ در مقابل تمام دنیا ایستاد و ثابت کردیم متجاوز صدام بود و ما یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص روحانیون فرمودند: سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساخته‌اند. افتخار و آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبکبالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند.

حجت‌الاسلام ادیانی با اشاره یه اینکه بیانات امام راحل و امام خامنه‌ای بر نقش حضور روحانیون تاکید دارند، خاطرنشان کرد: شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی پور از روحانیون فرمانده در جنگ هشت ساله بود که نقش مهمی داشت؛ همچنین نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس بی‌بدیل بود.

وی افزود: نقش و روحیه امام راحل (ره) در نتیجه جنگ بسیار تاثیر گذار بود وقتی می‌فرمایند یک دیوانه سنگی در چاه انداخته است نشان از روحیه امام دارد.

وی با اشاره به شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی گفت: ایشان یک روحانی بود که تمام فرماندهان به نقش تاثیرگذار او اذعان دارند.

حجت‌الاسلام ادیانی اظهار داشت: تیپ امام صادق (ع) در جنگ نقش تبلیغی رزمی داشت که اعضای آن از روحانیون و طلاب بود.

وی با بیان اینکه روحانیون در جنگ نقش هدایتی و معنوی داشتند، گفت: این روحانیون بود که جنگ را به عنوان یک ارزش در دل رزمندگان نهادند؛ روحانیون در نماز جمعه و تریبون‌ها جنگ و شرایط جنگ را برای مردم تبیین می‌کردند.

حجت‌الاسلام ادیانی افزود: در هشت سال جنگ ما همچون صدام از دیگر کشورها حمایت نمی‌شدیم و با توکل بخدا و باور به جوانان به پیروزی رسیدیم؛ در جنگ همه مردم حضور داشتند و بانوان نیز علاوه بر حضور بر پشت جبهه‌ها بخشی از مایحتاج جنگ را جمع‌آوری و ارسال می‌کردند.

وی گفت: ما امروز مدیون حدود ۱۴ هزار شهید نیروی انتظامی هستیم و باید همواره آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: امروز سازمان‌های عقیدتی و سیاسی توانسته‌اند آثار شهدا رو جمع آوری کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به نقش روحانیت در اسارتگاه‌های دشمن امروز مقفول مانده است، گفت: امروز باید به نقش حجت‌الاسلام ابوترابی در زمان اسارت بیشتر پرداخته شود؛ روحانیون در جنگ اجازه ندادند که تبلیغات دشمن بعثی بر روی رزمندگان در اسارات تاثیر بگذارد.

وی گفت: چهار هزار شهید روحانی امروز آماری است که به طور قطع اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ رزمنده از مجموعه عقیدتی سیاسی فراجا که زمان جنگ در قالب ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلابی اسلامی به دفاع مقدس اعزام شدند به شهادت رسیدند، گفت: از این تعداد ۱۸ روحانی شهید و ۳۱ روحانی جانباز شدند.

کدخبر: 781026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟