در سال جاری یک میلیون 175 هزار مورد تزریق در یکهزارو159 واحد روستایی و عشایری و مناطق پر خطر

 به گزارش رکنا از قزوین، حمید زینالی در این باره اظهار کرد: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک قابل سرایت به انسان نیست و پایشهای فعال و غیر فعال توسط دامپزشکی در حال انجام است.

وی افزود: علائم بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک شبیه علائم تب برفکی است و نشانه های بارز آن در دامها می توان به  زخمهای دهانی ، آبریزش از بینی، چشم و دهان و اسهال می باشد که اسهال بیشتر در بره ها مشاهده می شود و در سال جاری موردی از بیماری در دامهای اهلی و وحشی استان مشاهده نشده است.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: پایشهای دامپزشکی در اطراف مناطق حفاظت شده تشدید خواهد شد و با اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست، تلفات احتمالی حیات وحش برای تشخیص قطعی بیماری بررسی خواهد شد.

زینالی بیان کرد: بر اساس برنامه سازمان جهانی بهداشت دام بیماری طاعون می بایست در بازه زمانی 10 سال در دنیا ریشه کن شود که دامپزشکی استان قزوین نیز بر همین اساس واکسیناسیون دامها را از سالهای گذشته در برنامه داشته  ودر سال جاری یک میلیون 175 هزار مورد تزریق در یکهزارو159 واحد روستایی و عشایری و مناطق پر خطر اطراف مناطق حفاظت شده انجام شده است.

 

کدخبر: 729424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟