استاندار قزوین:
۵۰۰ میلیارد ریال یارانه دولتی به کشمش تاکستان اختصاص یافته است

​استاندار قزوین گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال یارانه دولتی با هدف حمایت از باغداران و فعالان کشاورزی در زمینه تولید و فروش کشمش تاکستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ما ، هدایت اله جمالی پور افزود: اختصاص یارانه به این محصول نشان از حمایت دولت از کشاورزان و باغداران است.

وی با بیان اینکه قیمت کشمش باید هرساله معقولانه افزایش یابد، اضافه کرد: قیمت تضمینی برای خرید کشمش آن هم تا سقف پنج هزار و ۲۰۰ تومان صرفه اقتصادی نداشت و بررسی این موضوع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد : حل مشکلات کشمش تاکستان به عنوان دغدغه جدی در دستور مسؤولان استان قرار دارد و از آنجایی بخش عظیمی از اقتصاد این منطقه به این ماده خوراکی وابستکی دارد، تاکنون نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌ایم تا کشاورزان این منطقه ضرر نکنند.‌

جمالی پور بیان کرد : باید بتوانیم از آب و خاک درست استفاده کنیم که مهم‌ترین موضوع راهکار در این خصوص تجمیع اراضی کشاورزی و استفاده از فناوری نوین در مصرف آب است.

وی همچنین بر توسعه گلخانه ها تاکید کرد و گفت: گسترش گلخانه‌ها و کشاورزی مدرن در دنیا اهمیت دارد و استان قزوین نیز باید همگام با این اتفاقات پیشرو باشد و سازمان جهاد کشاورزی در این راستا اقدامات خوبی داشته است.

استاندار قزوین اظهار کرد: مردم این ناحیه از فرهنگ غنی و با سابقه ای برخوردارند و لازم است که از بهترین امکانات نیز بهره‌مند شوند.

جمالی پور با انتقاد از برخی سخنان تفرقه افکنانه در جامعه و لزوم توجه به اتحاد و انسجام،گفت: بعضی افراد حرف‌هایی می‌زنند که دشمن سوء استفاده می‌کند و سعی دارند دولت را از نظام جدا کنند، درحالی که همه ارکان نظام در یک راستای برای حفظ تمامیت ارضی تلاش می‌کنند.

وی گفت: سخنان ما نباید به گونه ای عنوان شود که در جامعه عناد ایجاد کند و اصل نظام زیرسوال برود، البته من نیز اعتقاد دارم که اختلافات خوب است و موجب پیشرفت می شود، اما نباید به دشمنی تبدیل شود.

جمالی پور در پایان  خاطرنشان کرد: در این ۴۲ سال انقلاب اسلامی هیچ دوره‌ای مثل این چندسال گذشته تحت فشار تحریم نبودیم و فروش نفت به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید و در چنین شرایط سختی تنها راه ممکن برای آینده بهتر همدلی و همکاری در مقابل دشمنان نظام و انقلاب است.

قزوین رکنا سمانه مافی

کدخبر: 660401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟