رییس کل دادگستری استان قزوین:محکومان جرایم غیرعمد را نباید به چشم مجرمان سابقه دار نگاه کرد

​ رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: زندان جای افرادی است که امنیت و آرامش جامعه را به مخاطره می‌اندازند و مردم نباید محکومان جرایم غیرعمد و مالی را به چشم مجرمان سابقه دار نگاه کنند.

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام نوراله قدرتی در حاشیه بازدید صد نفر از قضات در زندان مرکزی استان قزوین به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ضمن تاکید بر این موضوع که حضور پررنگ قضات در زندان‌ها زمینه ساز کاهش جمعیت کیفری می‌شود، گفت: تعدادی از زندانیان شرایط آزادی را دارند و با رعایت ضوابط، می‌توان جمعیت کیفری زندان‌ها را کاهش داد.

وی با اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در بحث زندان زدایی به اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری توسط قضات تأکید کرد و گفت: امروز به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر به رسم سال‌های گذشته تعداد زیادی از همکاران قضائی با مددجویان خود در زندان ملاقات چهره به چهره داشتند تا مشکلات آنها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود شرایط از تخفیفات قانونی بهره مند سازند.

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه فلسفه زندان باید به خوبی برای مردم تشریح شود، افزود: زندان جای افرادی است که امنیت و آرامش جامعه را به مخاطره می‌اندازد و مردم نباید محکومان جرایم غیرعمد و مالی را به چشم مجرمان سابقه دار نگاه کنند، اگر بتوانیم در اذهان جامعه این مقوله را از یکدیگر تفکیک کنیم زمینه جذب حمایت‌های مادی و معنوی خیرین بیشتری فراهم می‌شود.

قدرتی در پایان با بیان اینکه هیچ زندانی نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و بی مورد در زندان بماند، از شاکیان خواست تا به مددجویان به ویژه محکومان جرایم غیرعمد و مالی که متنبه شده و پشیمان اند فرصت دوباره دهند چراکه لذتی که در عفو هست در انتقام نیست.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری

کدخبر: 660382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟