بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید در قزوین ارایه شد

قزوین -معاون هماهنگی اقتصادی استاندار قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به طرح ها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین ارایه شده است.

به گزارش خبرنگار ما ، عیسی قبادی اظهار داشت: ۳۲۶ طرح و واحد تولیدی مختلف در استان قزوین از این تسهیلات بهره مند شده اند.

وی بیان کرد : تامین مالی طرح های سرمایه گذاری و واحدهای تولیدی و صنعتی از طریق ارایه تسهیلات بانکی از اولویت های دولت یازدهم و دوازدهم به منظور حمایت از تولید به شمار می رود.

این مسوول افزود: تسهیلات ارایه شده در قالب بسته های حمایت از محل اجرای قانون بند "الف " تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی، بند "الف" ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)، قانون توسعه وایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و اعتبار متمرکز ابلاغی از سوی دستگاهی ملی در قالب اعتبارات فنی و اعتباری قانون بودجه سنواتی و وجوه اداره شده به سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت شده است.

قبادی خاطرنشان کرد: اولویت مهم و اساسی مدیریت ارشد استان قزوین حمایت از سرمایه گذاری و بخش تولید است چرا که با تقویت این بخش ها اقتصاد استان و کشور شکوفا می شود و مشکل بیکاری جوانان کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در همین راستا مسایل و موانع تولید در نشست ها و کارگروه های مختلف از جمله شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، جذب سرمایه گذاری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و تصمیمات لازم در جهت حمایت از بخش تولید اعم از صنعت و کشاورزی گرفته می شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن امسال شاهد رشد سرمایه گذاری در بخش تولید و افزایش فعالیت صنایع قزوین بودیم و تحقق تعهد اشتغال استان این ادعا را ثابت می کند.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری

کدخبر: 657765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟