امام جمعه قزوین :

زنان رکن اصلی خانواده‌ها هستند

​امام جمعه قزوین گفت: زنان رکن اصلی خانواده‌ها هستند و باید محکم باشند و با حکمت زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار ما،  حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی  گفت: زنان رکن اصلی خانواده‌ها هستند و باید محکم باشند و با حکمت زندگی کنند، فاطمه زهرا (س) سراسرِ وجودش حکمت بود و بهترین الگو برای همه بانوان است

وی افزود: اگر روزی را برای روز زن مشخص می‌کنیم به این خاطر است که بررسی کنیم چه قدمی‌هایی برای اعتلای جایگاه زن برداشته‌ایم و تا چه میزان جایگاه زن را در جامعه والا نگهداشته‌ایم و تلاش کنیم به جایگاه حقیقی که مد نظر دین است، دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مستکبران در دو قطبی‌سازی بین زنان و مردان خیلی کوشش کرده‌اند. یکی از شیوه‌های فرعون این بود که مردمش را قبیله قبیله می‌کرد و آن‌ها را به جان هم می‌انداخت تا بر آن‌ها حکومت کند و از آن‌ها بهره‌کشی نماید و امروز این شیوه مورد استفاده مستکبران است و نباید زیر بار آن برویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: فرهنگ غلط مردسالاری و زن‌سالاری یکی از شیوه‌هایی است که استعمار بر آن تکیه کرده و سایه شومی بر جوامع بوده است تا با تکیه بر این معنا اختلافات را در جوامع ایجاد و تشدید کند و در نهایت جوامع را زیر سلطه استعماری بگیرند.

وی اظهار کرد: اینکه فکر کنیم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها موضوع و الگویی را به کشور‌های دیگر عرضه کنند و با این عنوان که پیشرفته‌اند از آن الگو تبعیت شود، کار اشتباهی است. پیشرفت آن‌ها ساخت سلاح‌های نظامی و کشتار مردم مظلوم است و با فرهنگ آن کشور‌ها انسانیت پا نمی‌گیرد و اینگونه نیست که پیشرفت صرفاً برای غرب است و استعمار فرهنگ محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: دشمن در جنگ نرم مهمترین سرمایه‌های ما را نشانه گرفته و مهمترین سرمایه اجتماعی ما زن است چرا که زن انسان را تربیت می‌کند و دشمن برای آلوده کردن این فضا تلاش می‌کند تا این ظرفیت عظیم لطمه ببیند.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری

کدخبر: 657561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟