کاهش ۲۴ درصدی حوادث رانندگی در استان قزوین

​فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت:حوادث رانندگی در استان قزوین ۲۴ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار ما، سردار علی ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد نیروی انتظامی استان قزوین اظهار داشت: سهم استان قزوین ار تصادفات کشور ۲.۸ درصد بوده و آمار تردد خودروها در مسیرهای جاده ای و آزادراهی استان نیز در ۱۰ ماه امسال ۱۹۰ میلیون و ۲۰۷ هزار خودرو بوده و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در تصادف منجر به فوت ۲۶ درصد، تصادف جرحی ۲۴ درصد و در  تصادف خسارتی هم ۳۶ درصد کاهش داشته ایم.

این مسوول اظهار داشت: بیشترین تخلف صورت گرفته سرعت غیر مجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه بوده است.

ابراهیمی گفت: متاسفانه تصادفات فوتی در درون شهر نسبت به برون شهر افزایش داشته و  منجر به فوت ۴۳ نفر در شده است.

وی تصریح کرد: امسال بیش از ۱۱ هزار پرونده مراجعه به نیروی انتظامی داشته ایم که هشت هزار و ۲۰۰ پرونده منجر به کشف جرم شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین خاطر نشان کرد : میزان دستگیری ها نیز نسبت به سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته که مطالبه مردم و مقامامات قضایی بوده و به فراخور جرمی که انجام شده برای افراد مجرم حکم صادر شده است.

ابراهیمی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مقابله با ویروس کرونا گفت: در حوزه مقابله با کرونا، نیروی انتظامی همواره در کنار کادر درمان بوده و اقدامات زیادی را انجام داده و با آماده باش کامل در ماموریت ها حضور پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در این حوزه یک هزار و ۴۵۴ از همکاران راهور، سه هزار و ۲۴۷ نفر از همکاران انتظامی و در مجموع چهار هزار و ۷۲ نفر در ۱۵ نقطه استان مستقر شده و وظایف محوله را انجام می دهند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حوزه بازدید و نظارت بر عملکرد اصناف نیز ۱۴ هزار و ۲۱۹ مورد بازدید، سه هزار و ۲۹۹ تذکر ، ۴۰۷ واحد پلمب، هفت هزار و ۶۳۷ تذکر لسانی و اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و ۵۰۰ هزارتومانی برای رانندگانی که رعایت نمی کردند، به ثبت رسیده است.

ابراهیمی افزود : در حوزه ثبت تخلف محدودیت های شبانه نیبز پنج هزار و ۵۰۹ مورد از طریق دوربین و ۱۱ هزار جریمه دستی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به عملکرد سامانه ۱۱۰، تصریح کرد: در حوزه ۱۱۰ امسال ۶۸ هزار و ۹۱۲ تماس از سوی شهروندان استان انجام شده که ۴۷ درصد تماس ها منجر به عملیات شده و ۴۰ درصد ارشاد و راهنمایی و ۱۳ درصد هم غیرقابل رسیدگی بوده است.

این مسوول گفت: در حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی، پنج  هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه مددکاری اجتماعی بهره مند شده اند و لازم به یادآوری است که این مراکز به صورت رایگان فعالیت می کنند.

ابراهیمی با اشاره به عملکرد معاونت آگاهی و امنیت اقتصادی نیروی انتظامی قزوین نیز اظهار داشت: از ابتدای امسال با باند ها و سارقان حرفه ای برخورد جدی شده و ۱۵۵ فقره سرقت، ۶ باند سارق احشام، ۶ فقره احتکار، ۱۰ باند سارق منزل، ۶۹۹ پرونده کلاهبرداری کشف و ۱۱۰ نفر جاعل هم در این رابطه دستگیر شده اند.

این مسوول گفت: حفظ نظم و امنیت، دفاع از مردم و از ارزش های جامعه، دفاع از قانون و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری جزو مهم ترین وظایف نیروی انتظامی به حساب می آید و ما سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن این وئظایف را انجام دهیم.

وی افزود: اهمیت امنیت بر کسی پوشیده نیست و تمامی افراد و اقشار جامعه به ویژه اصحاب رسانه باید در این زمینه ورود جدی کنند تا بدین وسیله شاهد افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقای امنیت در جامعه باشیم.

ابراهیمی در پایان  اضافه کرد: پلیس برای کسب رضایتمندی مردم سه اصل به کارگیری فناوری جدید، استفاده از دانش و فناوری روز و داشتن نیروهای توانمند، خلاق و هوشمند را مورد تاکید قرار می دهد و برنامه های خود را در این محورها دنبال می کند.

قزوین رکنا سمانه مافی

 

کدخبر: 657554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟