مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین :
قزوین از سه‌شنبه برفی می‌شود

​مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی آب و هوا روز سه‌شنبه شاهد بارش برف در نقاط مختلف استان قزوین خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ما ،قدرت‌الله مهدیخانی بیان کرد :عدم بارش باران و برف در یک ماه اخیر سبب افزایش بالای غلظت ذرات آلاینده و آلودگی هوا در سطح استان شد.

وی تصریح کرد : کاهش شدید سرمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آخر هفته جاری خواهیم داشت .

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه 2 موج مختلف سرمازدگی را در اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه تجربه کردیم، موج سوم سرمازدگی از ابتدای بهمن‌ماه در نقاط و نواحی مختلف استان فراگیر خواهد شد و دمای هوا به در برخی نقاط استان به منفی 10 درجه سانتی‌گراد هم خواهد رسید که البته به مرور از شدت سرمای هوا کاسته می‌شود.

وی در ادامه گفت : با توجه به احتمال بالای یخبندگی و یخ‌زدن سطح جاده‌ها اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی بین شهری و همین‌طور شهرداری‌ها در مسیرهای درون شهری باید نیروهای خود برای نمک‌پاشی سطح جاده‌ها و راه‌ها در آماده‌باش داشته باشند تا مشکلی از این حیث متوجه استان نشود.

مهدیخانی در پایان گفت:‌ بدون شک با ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه به استان و بارش‌های متناوب و پراکنده باران و برف شاهد کاهش بیشتر غلظت آلاینده‌ها و پاک شدن هوای استان خواهیم بود.

قزوین رکنا سمانه مافی 

کدخبر: 652055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟