بانک ها موظفند حداقل نیمی از منابع خود را در استان هزینه کنند

​استاندار قزوین گفت: بانک ها موظفند حداقل نیمی از منابع خود را در استان هزینه کنند ، واگر بانکی قانون را رعایت نکند باید بر علیه مدیر آن اعلام جرم شود.

به گزارش خبرنگار ما ، هدایت الله جمالی پور در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد:  بانک مرکزی اعلام کرده است که بانک‌ها باید حداقل ۵۰ درصد منابع خود را در استان خود هزینه کنند، گفت: اگر هر بانکی در استان بیش از ۵۰ درصد منابع استان را در خارج از استان هزینه و مصرف کند باید بر علیه مدیر آن اعلام جرم شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بانکی ضوابط سخت گیرانه خارج از قانونی دارد باید با آن برخورد شود ضمن آنکه باید تسهیلات پرداختی به سرمایه گذار نیز در جای تعیین شده خود هزینه گردد در غیر این صورت باید با متخلفان برخورد شود.

استاندار قزوین بیان کرد :با اشاره به درخواست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در خصوص ایجاد وحدت رویه در اخذ حق النظاره و میزان آن در چاه‌های آب واحد‌های کشاورزی ، با توجه به صراحت قانون و آرای دیوان عدالت اداری، شرکت آب منطقه‌ای نباید برای مصارف آب دامداری‌ها حق النظاره با تعرفه صنعتی دریافت کند.

جمالی پور در پایان گفت : دامداری‌های صنعتی جزو صنایع کشاورزی هستند و دریافت حق النظاره با این عنوان که این واحد‌ها جزو واحد‌های صنعتی هستند، ممنوع و خلاف قانون است.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری

کدخبر: 650909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟