60 تخت جدید به ظرفیت بیمارستان رازی قزوین اضافه می شود

​مدیرکل مدیریت درمان استان قزوین گفت: تا پایان امسال با افزایش 60 تخت جدید به بیمارستان تامین اجتماعی قزوین خدمت رسانی در این مرکز درمانی بهتر می شود.

به گزارش خبرنگار ما؛ محمد صادق بابایی اظهارداشت: مدیریت درمان به عنوان یکی از ارکان سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان بیماران فعالیت دارد و در دو حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم به جامعه هدف خود خدمت می کند.

وی افزود: در حوزه درمان مستقیم دو بیمارستان با 356 تخت و در حوزه درمان غیر مستقیم و خرید خدمت با هشت مرکز درمانی با ظرفیت 697 تخت در استان قزوین در حال خدمت رسانی به مردم هستیم.

بابایی یادآورشد: با تلاش و فعالیت صادقانه مجموعه کادر درمان استان، در ارزیابی های انجام شده که به صورت سالانه و بر اساس دهها شاخص صورت می گیرد مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین، در حوزه درمان در بین سیزده استان تیپ یک کشور توانست رتبه اول را کسب کند.

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: خدمت رسانی سریع و به موقع بر اساس طرح (سی، هفتاد) و ارایه  خدمات درمانی بر اساس نسخه الکترونیک یکی از مهم ترین برنامه های حوزه درمان تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: حدود 65 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و اجرای نسخه الکترونیک که زیر ساخت کارت هوشمند و سلامت محسوب می شود از چند سال قبل در استان مهیا شده و در حال حاضر در هر دو بیمارستان رازی و شهر تاکستان و 8 مرکز درمانی، طرح نسخه الکترونیک در حال اجرا ست.

بابایی گفت: در حال حاضر دفترچه کاغذی از بیمارستان ها و مراکز در مانی تامین اجتماعی در استان کاملا حذف شده و مراحل کار از طریق نسخه الکترونیک انجام می شود و حتی خدمات الکترونیکی و مراحل درمان بیمار در سایر استان نیز قابل مشاهده است. 

وی افزود : در بخش درمان غیر مستقیم در مطب ها و آزمایشگاه حدود 65 درصد خدمات از طریق نسخه های الکترونیک صورت می گیرد که این کار در شرایط کرونا بسیار اهمیت دارد تا خدمت رسانی دچار خللی نشود.

بابایی گفت: با حذف دفترچه های کاغذی، بیماران با حضور در مطب و تایید پزشک و نیز تمام داروخانه های طرف قرارداد تامین اجتماعی می توانند با نسخه الکترونیک خدمات لازم را دریافت کنند.

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین اظهارداشت: ارتقای سطح خدمات با اجرای هتلینگ بیمارستانی گام مهمی در تکریم بیمه شدگان است که خوشبختانه این طرح در بیمارستان های تامین اجتماعی استان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: تا پایان امسال 16 تخت به ظرفیت بیمارستان رازی افزوده می شود و با توجه به شرایط حاد کرونایی و لزوم استفاده از دستگاههای اکسیژن ساز،تعداد 6 دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تهویه هوا و دو دستگاه چیلر برای بیمارستان رازی خریداری شده است.

 

بابایی گفت: علی رغم اینکه در شرایط سخت و ویژه ای قرارداشتیم اما از تعمیرات اساسی و نوسازی بیمارستان ها نیز غافل نبودیم و در 80 در صد از بیمارستان های تامین اجتماعی استان تعمیرات اساسی صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهارداشت: با استخدام ۱۰۸ نفر در حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین تعداد  ۹۸ نفر از این نیروها در حوزه کادر درمان و اداری و ۱۰ نفر نیز در بخش پشتیبانی (راننده، نگهبان و بهدار) مشغول کار خواهند شد.

بابایی در پایان خاطر نشان شد : جذب نیروهای جدید بخش زیادی از مشکلات کمبود پرستار در بیمارستان های تامین اجتماعی استان به ویژه بیمارستان تاکستان را برطرف می کند.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری

 

کدخبر: 646923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟