دلایل انحلال شرکت پردازش نصر محمدآباد به شورای شهر قزوین اعلام شود

به گزارش خبرنگار رکنا از رشت ، مهدیه سادات قافله باشی در جلسه شورا که با دستورکار بررسی لایحه دو فوریتی تحویل مدیریت مرکز دفن بهداشتی _ مهندسی پسماند محمدآباد برگزار شد، گفت: باید در خصوص انحلال شرکت نصر محمد آباد که شهرداری قزوین بزرگترین سهامدار آن نیز بوده است، تحقیق و تفحص شود و گزارش حسابرسی آن به شورای شهر ارائه شود.

وی با اشاره به مصوبه وقت شورای شهر گفت: فلسفه ایجاد مرکز دفن پسماند محمدآباد متمرکز شدن جایگاه های پسماند استان در یک زمین  مشخص و در راستای سیاست های زیست محیطی بوده است، لذا نمی توانیم  به محیط زیست  نگاه جزیره ای داشته باشیم.

قافله باشی با بیان اینکه نزدیک به نیمی از پسماند ورودی به مرکز دفن پسماند محمدآباد متعلق به شهر قزوین است خاطرنشان کرد: از ٧٥٠ تن زباله استان، بیش از ٣٥٠تن آن سهم شهر قزوین است، لذا نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد : واگذاری مدیریت این مرکز به افراد غیرکارشناس و بی تجربه، کاری اشتباه و یک تصمیم عجولانه بود که آسیب زیادی نیز در پی داشت.

وی افزود: شهرداری قزوین به عنوان بزرگترین شهرداری مرکز استان دارای نیروهای متخصصی است و باید ورود کارشناسی به پسماند داشته باشد.

قافله باشی همچنین خواستار ورود جدی اداره کل محیط زیست به این موضوع شد و گفت: ورود  دستگاه های متولی  نباید برای این موضوع مهم تنها به اخطار یا یک مصاحبه تلویزیونی منتهی شود؛ بلکه لازم است اداره محیط زیست کنار ما باشد.

قزوین / سید مرتضی نصری

کدخبر: 645852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟