سایت پسماند محمدآباد به صورت موقت تحویل گرفته شود

​رییس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین پیشنهاد می شود :مدیریت مرکز دفن بهداشتی_مهندسی پسماند محمدآباد به صورت موقت و یک ماهه تحویل شهرداری قزوین شود تا شروط تعیین شده محقق شود. 

به گزارش خبرنگار ما؛  احد چگینی در جلسه شورا که با دستور کار بررسی لایحه دوفوریتی تحویل سایت پسماند محمدآباد به شهرداری قزوین برگزار شد ، گفت: هر زمان که شهرداری با استانداری و مجموعه دولت مشارکت داشته متضرر شده است، نگاه دولتی ها به شهرداری مانند نگاه به زیر مجموعه شان بوده است.

وی افزود: معتقد هستیم در این حوزه نباید خود را درگیر مسایل حاکمیتی کنیم؛ زیرا تجربه نشان داده که این احکام حکومتی همیشه به ضرر شهرداری بوده  است..

رییس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین بیان داشت: وظیفه شهرداری در قبال مدیریت پسماند، باید انجام شود؛ چراکه ۶۰ درصد زباله ورودی به مرکز پسماند محمدآباد متعلق به شهر قزوین است.

چگینی در ادامه سخنانش تاکید کرد ،در انجام وظیفه ذاتی که ساماندهی و مدیریت پسماند است  نباید غفلت کنیم؛ چراکه تبعاتی را درپی خواهد داشت.

 وی خواستار تعیین پیش شرط برای پذیرش این لایحه شد و تاکید کرد: باید مالکیت زمین در مرکز دفن بهداشتی_ مهندسی پسماند محمدآباد به نام شهرداری قزوین شود و قیمت گذاری دریافت زباله به ازای هر کیلوگرم هم توسط شورا و شهرداری قزوین تعیین شود و از طرف دیگر ضمانت اجرایی هم برای دریافت هزینه زباله از شهرداری های دیگر وجود داشته باشد.

چگینی پیشنهاد داد: سایت پسماند محمدآباد به مدت یک ماه و به صورت موقت به شهرداری قزوین واگذار شود تا شروط تعیین شده محقق شود.

رییس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین اظهار کرد: اگر مدیریت مرکز دفن پسماند محمد آباد  برعهده شهرداری قزوین است، پس باید در  انتخاب مدیرعامل و سایر موارد مدیریتی اش هم شهرداری تعیین کننده باشد .

 وی تصریح کرد: باید تصمیم سازی ها در این صحن و این سالن صورت گیرد، نه اینکه پشت دربهای بسته برای ما تصمیم بگیرند و بگویند حتما باید اجرا شود.

چگینی در بخش دیگری از این جلسه، در خصوص نامگذاری معابر شهر قزوین خواستار برقراری روند شکلی این موضوع شد و تاکید کرد: باید از طریق شورای نامگذاری موارد مصوب شد به صحن علنی شورا ارسال و نسبت به آن رای گیری شود.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری

کدخبر: 645522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟