​ هدایت‌الله جمالی پور در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد:شرایط استان رو به بهبود است که این نشان دهنده این است که عملکرد ستاد و همه مجموعه‌های شهرستانی خوب عمل کرده‌اند.

وی ضمن قدردانی از کار جمعی دستگاه ها در مقابله با ویروس کرونا افزود: از مردم هم باید قدردان بود چون زمانی کار ما خوب پیش می‌رود که مردم همکاری و همراهی کنند که خوشبختانه این همکاری باعث بهبود شدن شرایط استان شده است.

رئیس ستاد پیشگیری ومقابله باکرونا استان قزوین تاکید کرد:با توجه به اینکه شرایط استان الوده است و حدود ۳۰۰بیمار بستری داریم، حتما ورودی و خروجی‌های شهرها باید کنترل شود و محدودیت‌ها در قزوین باید دقیق اجرا شود، چراکه اکنون همچنان شرایط استان آلوده است و هنوز کشف بیمار مثبت ، آلودگی داریم و حدود ۳۰۰ بیمار بستری داریم لذا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور جدی اجرا و به مردم اطلاع رسانی شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر هر صنفی که زیرمجموعه آن خوب عمل نکرد و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند حتما تعطیل می‌کنیم و این بار پس از بستن به راحتی اجازه فعالیت نمیدهیم و چون قانون شکنی کرده  تا دو ماه باید بسته باشند.

خروج خودروهای بومی از استان قزوین ممنوع است

حبیبی تصریح کرد: در شرایط نارنجی فعالیت ادارات به صورت دو سوم نیروهاست که یک سوم می‌توانند دورکاری داشته باشند؛ مشاغل درجه یک و دو می‌توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل درجه سه و چهار از جمله رستوران‌ها و تالارها همچنان تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه اگر کوتاهی کنیم شرایط سخت می‌شود، ابراز کرد: کماکان آموزش‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود و در وضعیت نارنجی کلیه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله مناسبت‌ها و نماز جمعه تعطیل خواهد بود تا زمانی که شرایط به زرد و سفید برسد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در پایان گفت: انتخابات هیئت‌ها و انجمن‌ها به صورت حضوری ممنوع خواهد بود اما مجازی امکانپذیر است؛ همچنین ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی از استان ممنوع است و کماکان محدودیت تردد شبانه هم پابرجاست لذا تا وضعیت رنگ‌بندی زرد نشود این محدودیت‌ها را خواهیم داشت.

قزوین رک نا سید مرتضی نصری

کدخبر: 643606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟