استقرار  61 واحد تولیدی و صنعتی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرک های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین از استقرار و فعالیت 61 واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان خبر داد.

بنابرگزارش خبرنگار ما، "حمیدرضا خانپور" در حاشیه حضور در برنامه تلویزیونی "بی حاشیه" اظهار داشت: در حال حاضر 61 واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده که از این تعداد 27 واحد به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده و 34 واحد تولیدی مستعد دانش بنیان در مرحله ثبت نهایی می باشند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار شرکتهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی کاسپین و لیا مستقر می باشند. 

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان میزان سرمایه گذاری واحدهای تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرکها و  نواحی صنعتی استان را بیش از دو هزار 500 میلیارد ریال برشمرد که زمینه اشتغال  دو هزار و 847 نفر را فراهم نموده است.

خانپور تصریح کرد: شرکتهای دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی می توانند از امکان کاهش ۱۰ درصد بخشودگی به قیمت حق بهره برداری و همچنین اگر بتوانند در موعد مقرر پروانه ساختمانی و بهره برداری را اخذ نمایند از مشوق خاص بهره مند می شوند..

این مسئول با اشاره به مشوقها و برنامه های حمایتی برای شرکتهای دانش بنیان گفت: دریافت تسهیلات و  معافیت مالیاتی ، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان  جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور ، حمایت از صادرات محصولات شرکتهای دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی بصورت رایگان و .. از جمله برنامه های حمایتی از این شرکتها می باشد.

قابل ذکر است این واحدهای تولیدی در زمینه محصولات سیستم کنترل الکترونیکی خودرو، سنگ ساختمانی، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی و بهداشتی، قطعات و پروفیل های الاستومری و اسفنجی، قطعات سیستم برق رسانی و احتراق دستگاههای تصفیه آب و فاضلاب، دستگاههای آب شیرین کن، میز تست موتور الکتریکی، دستگاه تست مقاومت فشاری و خمشی، دستگاه تست سایش، کره‌های گیاهی، انواع اتصالات لوله از فلزات آهنی شیرآلات صنعتی هیدرولیک با مکانیزم خودکار، ساخت قطعات متالوژی پودر فولادی و فلزات غیرآهنی، لنزهای کریستالی (لامپ ماشین و چراغ برق)، اسید کلرید ریک، آماده سازی الیاف اکرلیک، سود سوز آور جامد، ماشین آلات سائیدن، جدا کردن، دسته بندی کردن، سرند کردن و .. مواد معدنی، تولید روغن DOTP، کاتالیت کانورتر – موتور ودوچرخه، مصنوعات چوبی، انواع فیلترهای صنعتی، کک نفتی کلسینه شده، تولید کننده موثره دارویی، تولید کننده فرو مولیبدن- اکسید مولیبدن و نمکهای رنیوم و.... فعالیت می باشد.

وی در پایان از واحدهای دانش بنیان و طرح و ایده های برتر درخواست کرد تا جهت حضور در شهرکها و نواحی صنعتی با مراجعه با امور متقاضیان از مشوقهای ویژه بهره مند شوند

روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین 

قزوین رک نا سید مرتضی نصری

کدخبر: 642028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟