دادستان قزوین: باید از مشارکت مردم برای صیانت از منابع طبیعی استفاده شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: باید از مشارکت مردم برای صیانت از منابع طبیعی به عنوان گنجینه ای ارزشمند برای آیندگان استفاده شود تا بتوانیم قوانین و مقررات این حوزه را با کمترین تنش و چالش اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار ما از قزوین،محمد قاسمی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: امروزه متاسفانه خیلی از افراد ضابطان منابع طبیعی را در مقابل خود می‌بینند، در حالی که مردم باید در کنار منابع طبیعی باشند و از مشارکت آنها برای صیانت از این منابع استفاده شود.

وی افزود: باید فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها نهادینه شود، چون همه اقدامات صورت گرفته در این حوزه در راستای حفظ منابع طبیعی است و منافع آن به خود مردم می‌رسد.

دادستان قزوین در ادامه بیان داشت: در حوزه‌هایی که مردم از اقدامات دستگاه‌های متولی حمایت می‌کنند کمترین مشکل و حاشیه را داریم، ولی اگر مردم همراهی نکنند، حاشیه‌های زیادی ایجاد می‌شود و مشکلات متعددی به وجود می‌آید.قاسمی تصریح کرد: یکی از بهترین اقدامات قوه قضاییه در این راستا طی چند سال اخیر، مستندسازی اراضی طبیعی و مستثنیات است و اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را رفع کند.

این مقام قضایی استان اذعان داشت: استان قزوین در حوزه زمین در رقابت با استان‌های بزرگ قرار دارد و همین موضوع، وظیفه مسوولان را سخت تر می‌کند تا با برنامه‌های پیش بینی و پیشگیری بتوانیم از تخریب و تعدی به منابع طبیعی استان جلوگیری کنیم.

وی منابع طبیعی را از برجسته ترین حقوق عامه‌ دانست و افزود: متاسفانه اقدامات صورت گرفته در دهه‌های اخیر در راستای صیانت و نگهداری از منابع طبیعی کافی نبوده و برخی از فعالیت های بشر، منابع طبیعی را به عنوان میراث گرانب های آیندگان با تهدیدات جدی روبرو کرده است.

محمد قاسمی اضافه کرد: خوشبختانه قوانین خوب و شفافی در حوزه صیانت از منابع طبیعی داریم ولی توقعات بشر با زندگی ماشینی و تغییرات در حوزه اقتصادی موجب نگاه منفی به حوزه زمین و فعل و انفعالات در این حوزه برای فعالیت اقتصادی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان با قدردانی از خدمات مدیرکل سابق منابع طبیعی قزوین، خاطرنشان کرد:  یکی از دغدغه‌های جدی وی حفظ و صیانت از منابع طبیعی استان بود و به عنوان یک مدیر متواض؛  مخلص و فارغ از تشریفات اداری به صورت شبانه روزی مشکلات این حوزه را پیگیری می‌کرد.

در پایان این مراسم از زحمات علی اکبر اسدالهی در سمت مدیر کل منابع طبیعی استان قدردانی شد و محسن قاسم زاده به عنوان سرپرست این اداره کل معارفه شد

قزوین رک نا سید مرتضی نصری

کدخبر: 641929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟