پنج بیمارستان قزوین به علت بی خطر نکردن پسماندهای عفونی دادگاهی شدند

محیط زیست / حسن عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: پنج بیمارستان شهرستان قزوین به دلیل استاندارد نبودن سیستم بی‌خطرسازی پسماند به دستگاه قضائی معرفی شدند.

به گزارش رکنا، عباس نژاد در ادامه گفت: سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی به روش شیمیایی در برخی بیمارستان‌ها بر اساس قوانین سازمان بهداشت جهانی مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست نیست.

وی در این خصوص افزود: در مکاتبه‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به مراکز بهداشتی و بیمارستان های استان موضوع الزام بی‌خطر کردن اصولی پسماندهای عفونی اعلام و در کارگروه‌های پسماند نیز مطرح شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین بیان کرد: پس از پیگیری های انجام شده، با صدوراخطار زیست محیطی، فرصتی یک ماهه به بیمارستان‌ها داده شد تا سیستم های بی‌خطرساز پسماند عفونی خود را به دستگاه‌های مورد تایید محیط زیست تغییر دهند، که در صورت عدم تغییر در سیستم بی خطر سازی، خروجی پسماندهای عفونی آنها بی‌خطر شده و عفونی تلقی می گردد.

حسن عباس نژاد در پایان اظهار کرد: بعد از عدم تمکین بیمارستان ها با این ضوابط و پایان فرصت، اداره حفاظت محیط زیست قزوین از 5 بیمارستان شکایت کرده و مسئولان آنها به دادگاه معرفی شده اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟