نمایشگاه رصتا رونمایی دستاوردهای جمهوری اسلامی است

به گزارش رکنا به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه رصتا ، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به همراه رئیس ساترا به بازدید از غرفه‌ها رفت. وی از هر دو سالن ۲۷ و ۷ که به سکوها، مجموعه‌های دانش‌بنیان و غرفه‌های ویدئویی اختصاص دارد، بازدید کرد.

دکتر حسینی در جریان این بازدید به خبرنگار ستاد خبری رصتا درباره نمایشگاه رصتا گفت: بسیاری از خواص جامعه و حتی اهالی رسانه و فرهنگ از اقدامات مهم کشور و پیشرفت‌ها، اطلاعی ندارند و این نمایشگاه فرصت مغتنمی است که با گردهمایی پلتفرم‌ها و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، هم مردم با این پیشرفت‌ها و اتفاقات ارزشمند آشنا بشوند و هم مسئولان از نزدیک این نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها را ببینند.

وی افزود: نمایشگاه رصتا، نتایج ارزشمندی را خواهد داشت که امیدوارم ادامه‌دار شود و سال آینده پرشورتر و گسترده‌تر شاهدِ آن باشیم.

حسینی درباره حمایت‌های دولت از این حرکت ارزشمند ساترا، توسعه پلتفرم‌ها و سالم‌سازی محتواهای فضای ‌مجازی حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: ساترا این موقعیت را فراهم کرده که اتفاقات مختلف کشور، پیشرفت‌ها و خلاقیت‌های خوبی که اتفاق افتاده را از طریق توسعه و حمایت از این پلتفرم‌ها و فضایِ رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به نمایش درمی‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاً یکی از ضعف‌های دولت این است که درست نمی‌تواند اقدامات و دستاوردهای حاصله را ارائه بدهد. اقدامات بزرگی در چند ثانیه و دقیقه به آن پرداخته شود و جداگانه و مفصل دیده شود. دولت استقبال می‌کند و ما مطرح خواهیم کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره حمایت از مرجعیت ساترا، افزود: کارها که در قالب فیلم و سریال ارائه شود تأثیر بیشتری دارد. اخیراً با وزیر نفت صحبت می‌کردیم کارهای بزرگی چه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن ساخته شده و سعی می‌کردیم این‌ها را منتقل کنیم و در قالب فیلم سینمایی ارائه کنیم؛ ازاین‌جهت افراد در مواجهه با این دستاوردها تحت تأثیر قرار گرفتند. مسئولان باید به این باور برسند که با کار رسانه‌ای و کار هنری می‌توانند اقدامات مفیدی که داشتند را ارائه بدهند.

وی در پایان تصریح کرد: جایگاه ساترا قانونی است و دولت و مسئولان مختلف حاکمیتی برای رشد و نمو ساخت آثار نمایشی در پلتفرم‌ها و امنیت خاطر خانواده‌‌ها از تماشای محتوای فضای ‌مجازی و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از اقدامات در این جهت کمک می‌کند.

 

کدخبر: 874693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟