همایش «رابعه بلخی» در موزه ملک

به گزارش رکنا، پیش همایش مراسم بزرگداشت «رابعه بلخی» در قالب برگزاری پاسداشت سه بانوی پارسی سرا با حضور جمعی از استادان فرهنگ و ادب در روز چهارشنبه شانزدهم شهریور ماه از ساعت ۱۶ در کتابخانه و موزه ملک برگزار می‌شود.

در این راستا سید حسن امین درباره « شعر هنر ملی ایرانیان؛ ضرورت بازخوانی شعر بانوان پارسی سرا» سخنرانی خواهد داشت و نادر کریمیان سردشتی به موضوع «بلخ در روزگار رابعه بلخی و منابع شناخت وی» خواهد پرداخت. در ادامه نیز پریوش ابراهیمی شعرخوانی خواهد داشت.

این مراسم با سخنرانی محمد سرور مولایی ادامه می‌یابد و شعرخوانی و سخنرانی غفران بدخشانی نیز در قالب تمای ویدئویی پخش خواهد شد. سید نور تهماسبی خراسانی، علیرضا شجاع پور، منیژه آرمین و فرزانه اعظم لطفی نیز شعرخوانی خواهند داشتو به بیان زبان شعر رابعه بلخی و روایت اندوه الهی می‌پردازند.

از دیگر سخنرانان و شعرخوانان این مراسم می‌توان به خدیجه میهن دوست، ونوس جامی‌پور، مژگان فرامنش و رشاد پویا اشاره کرد. بهنام دارابی نیز با موضوع رواداری عارفانه و مسئله رابعه سخنرانی خواهد کرد همایش مراسم بزرگداشت «رابعه بلخی» با رونمایی از خوشنویسی اشعار رابعه پایان می‌یابد.

کدخبر: 822873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟