برگزاری ششمین انتخابات سراسری شورای هیات های مذهبی کشور

به گزارش رکنا، به همت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور و سازمان تبلیغات اسلامی ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی کشور به طور هم‌زمان در ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور در ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز شد. انتخابات به‌صورت یکپارچه در 420 شهر کشور به سرانجام رسید که در بیش از 200 شهر به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان زمان انتخابات در این شهرها به مدت 4 ساعت تمدید شد.

به گفته دبیر ستاد مرکزی انتخابات، بلافاصله بعد از اتمام رأی‌گیری شمارش آرا توسط عوامل اجرایی و با حضور ناظر سازمان که از سوی ستاد مرکزی انتخابات حضور داشت آغاز شد و بعد از اتمام شمارش آرا، صورت‌جلسه نتیجه انتخابات به ستاد انتخابات مرکزی ارسال گردید.

لازم به ذکر است ستاد مرکزی انتخابات شورای هیئات مذهبی کشور ضمن تشکر از مسئولان و مدیران هیئات سراسر کشور نسبت به شرکت 73 درصدی در این انتخابات که رشدی 23 درصدی نسبت به سال پیش داشته است اعلام کرد، با طراحی سامانه ثبت شکایات و قراردادن آن در اختیار استان‌ها و شهرها، بعد از دریافت شکایات احتمالی و بررسی آن‌ها و همچنین دریافت گزارش ناظران، نتایج انتخابات را اعلام خواهد کرد.

هیات های مذهبی کشور

گفتنی است باتوجه‌به تدبیر شورای هیئات مذهبی تهران، انتخابات این شورا در تاریخ 6 خردادماه برگزار خواهد شد.

شورای هیئت‌های مذهبی کشور  تشکلی مردم‌نهاد است که اعضای آن  بر اساس فرایند انتخابات از بین مدیران هیئت‌های مذهبی در سه رده شهرستانی، استانی و کشوری انتخاب می‌شوند.

کدخبر: 784291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟