رقابت گسترده هنرمندان در حوزه سواد رسانه‌ای

به گزارش رکنا، محمد صادق افراسیابی؛ معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و رئیس هیئت داوران بخش سواد رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال گفت: اختصاص مبلغ ۲۰ میلیون تومان به هر یک از ۴ اثر برگزیده بخش سواد رسانه‌ای جشنواره و جمعا ۸۰ میلیون تومان در قالب های تارنما و نرم افزار، صفحات و کانال های شبکه های اجتماعی، بازی های رایانه ای و هنرهای دیجیتال شامل پویانمایی، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و ... از جمله عوامل انگیزشی است که برای تقدیر از هنرمندان و فعالان سواد رسانه ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاقه مندان از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی platzaar.ir میتوانند نسبت به ثبت نام در این جشنواره و بارگذاری آثار خود اقدام نمایند.

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به دیگر اقدامات این مرکز در حوزه سواد رسانه ای گفت: تولید و انتشار ۳۰۰ موشن گرافیک با موضوع سواد رسانه ای از جمله دیگر اقداماتی است که در حال انجام است و تا کنون ۴۰ موشن گرافیک تولید شده با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی صرفا در فضای اینستاگرام و کانال های تلگرام متعلق به برخی سازمان های مردم نهاد و رسانه های جمعی کشور نزدیک به ۷ میلیون بار دیده شده است.

وی با اشاره به همکاری سازمان صدا و سیما برای انتشار موشن گرافیک های سواد رسانه ای خاطرنشان کرد: شبکه جهانی سپهر، شبکه سلامت سیما و فضای مجازی معاونت صدا تا کنون بیشترین همکاری را نسبت به سایر بخش های صدا و سیما برای انتشار موشن گرافیک های سواد رسانه ای داشته اند.

کدخبر: 701196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟