چگونگی انتشار اخبار علمی در رسانه‌های جمعی از انتظارات تا واقعیت ها

نشست مطبوعاتی

این بنیاد با ماموریت رشد علم و فناوری و به منظور ارتقای سطح رفاه ، امنیت و سلامت بشریت، بسترهای مکمل را معرفی و برنامه‌های متعددی را برگزار می‌نماید.

به گزارش رکنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، بنیاد مصطفی(ص) در حوزه گفتمان سازی علم و فناوری به اهدافی همچون "اثرگذاری بر سیاست گذاری برای حرکت جمعی و ایجاد وجدان علمی مشترک در جهان اسلام در جهت رفع وابستگی‌های عرصه فناوری و تقویت جهان اسلام" و "تشویق و ترغیب دانشمندان جهان اسلام و مسلمانان سراسر جهان در جهت تولید علم و توسعه فناوری و افزایش رفاه، امنیت و سلامت جامعه بشری" با استفاده از روش های ترویج علم می پردازد.

چهار نشست قبلی ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوعاتی چون "بررسی روند درمان ویروس کرونا از طریق پلاسما درمانی"، "بررسی سیستم هوشمند تشخیص کووید19 "، "بررسی آخرین دستاوردهای حوزه واکسن کرونا" و "تشریح روش های ساخت واکسن کرونا" برگزار شده است.

بنابر این گزارش؛ پنجمین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوع " انتشار اخبار علمی در رسانه های جمعی؛ انتظارات، واقعیت ها" با حضور محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیده زهرا اجاق، سرپرست پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات و هشام بومجوط، مدیر بخش علمی شبکه الجزیره، در روز دوشنبه مورخ 17 خردادماه از ساعت 10 صبح برگزار می شود.

پخش زنده این نشست در سایت جایزه مصطفی(ص) به نشانی https://www.mustafaprize.org و صفحه اینستاگرام جایزه مصطفی(ص) به نشانی @mustafaprize_fa قابل مشاهده است.

گفتنی است ترویج علم، پُلی میان ادبیات علمی و گفتمان عمومی جامعه است و همچنین ابزاری برای برقراری ارتباط میان جامعه و جهان علم است. در نشست های ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) اهدافی همچون اثرگذاری بر درکی عمیق ترآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟