«تصوف و قدرت سیاسی» منتشر شد

«تصوف و قدرت سیاسی» نوشته ولی‌محمد احمدوند از سوی نشر تاریخ ایران منتشر شد.

به گزارش رکنا ، این کتاب به بررسی رابطه تصوف و قدرت سیاسی در عصر ایلخانان می‌پردازد و شامل شش فصل «مروری بر مبانی نظری و ادبیات موضوع»، «گفتمان تصوف»، «کارکرد تصوف و مشروعیت قدرت سیاسی»، «گفتمان فقهی و نقد تصوف»، «عناصر و مولفه‌های گفتمان تصوف»، «مطالعه موردی: زن در گفتمان عرفانی قرن هفتم» و یک بخش جمع‌بندی و نتیجه‌گیری است.

رابطه قدرت با تصوف در قرون هفت و هشت

این پژوهش در نظر دارد رابطه قدرت را با تصوف در قرون هفت و هشت که ملازم با شکوفایی اندیشه عرفانی در ایران و سرزمین‌های اسلامی است، بررسی کند و به همین منظور از میان عرفا و مشاهیر صوفیه، تعداد محدودی را به‌عنوان شخصیت‌های کریستال شده که نماینده اندیشه عرفانی عصر خود هستند مطالعه می‌کند.

مساله این پژوهش مختصات دانایی و استراتژی‌های قدرت سیاسی و هدفش کشف قانون‌مندی‌ها، ساختار اجتماعی، هویت اجتماعی در زمانه‌ای خاص، ساختار سوژگی، کردارها و استارتژی‌های قدرتی است که به تولید معرفت عرفانی انجامیده و به تبع بازخورد معرفت عرفانی در نظام دانایی اعصاری که غلبه با معرفت عرفانی در مقایسه با دیگر معارف بوده؛ در مجموع بررسی کارکرد عرفان در مشروعیت قدرت سیاسی است.

کتاب «تصوف و قدرت سیاسی» در ۳۷۰ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟