چاپ کتاب تاریخ شفاهی 3 تن از روحانیون مبارز لرستان

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد:

به گزارش رکنا ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: کتاب تاریخ شفاهی سه تن از روحانیان مبارز انقلابی استان شامل حجت‌الاسلام حسن ایمانی، حجت‌الاسلام سید تاج‌الدین طاهری و حجت‌الاسلام خورشیدوند در دست اقدام هستند و در آینده نزدیک چاپ و منتشر می‌شوند.

محسن رشیدی با اشاره به تأثیر المان‌های دفاع مقدس در ترویج روحیه ایثار و فداکاری در بین افراد جامعه اظهار کرد: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی ابعاد مختلف هشت سال جنگ تحمیلی به نسل جوان و آیندگان هستند.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس می‌تواند اثر ماندگاری برای به تصویر کشیدن ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باشد، افزود: ساخت این باغ موزه در زمینی به مساحت شش هزار متر از سال ۸۹ آغاز شده و هم‌اکنون بیش‌از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رشیدی گفت: در آینده باغ موزه دفاع مقدس لرستان در کنار سایر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان لرستان ظرفیت بسیار خوبی جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: موزه‌های دفاع مقدس تأثیر مهمی در درک مفهوم دفاع مقدس، بویژه برای کسانی که آن دوران هشت ساله را درک نکرده اند، دارد.

وی تأکید کرد: آمار بالای شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس نشان از اهمیت تربیت و پرورش جوانان در مکتب روحانیت دارد.

رشیدی با بیان اینکه آمار کتاب‌های چاپ و منتشر شده در خصوص دفاع مقدس رضایت بخش نیست، افزود: تاکنون در خصوص شهدای روحانی آنگونه که شایسته بوده اثر قابل توجهی چاپ و منتشر نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: کتاب تاریخ شفاهی سه تن از روحانیان مبارز انقلابی استان شامل حجت‌الاسلام حسن ایمانی، حجت‌الاسلام سید تاج‌الدین طاهری و حجت‌الاسلام خورشیدوند در دست اقدام هستند و در آینده نزدیک چاپ و منتشر می‌شوند.

وی عنوان کرد: مطالب کتب دفاع مقدس باید جوابگوی سؤالات جوانان و نسل‌های آینده در مورد این مقطع از تاریخ کشورمان باشد.

رشیدی با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیرین و خانواده‌های شهدا در چاپ کتب خاطرات و زندگینامه شهدا، عنوان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، با یک محتوای غنی می‌تواند پاسخگوی سؤالات مراجعه کنندگان باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: محتویات درون موزه‌های دفاع مقدس باید مربوط به نقش همه اقشار و گروه‌ها در دفاع مقدس باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟