«خواب ابدی» تامسن در کتابفروشی‌ها

به گزارش رکنا، «خواب ابدی»، اثر دیوید تامسن با ترجمه نیکا خمسی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.

کتاب در واقع شرح تامسن است از چگونگی شکل‌گیری و تولید فیلم «خواب ابدی»؛ ساخته هاوارد هاکس. نویسنده با پرداختن به جزئیات ساخت فیلم، اعم از چگونگی نگارش فیلمنامه، کارگردانی و انتخاب بازیگران گویی چگونگی شکل‌گیری جهان پرداخته هاکس را بر مخاطب نمایان می‌کند. تحلیل تامسن از متن این فیلمنامه را در زمره درخشان‌ترین نقدهای ارائه شده بر فیلم هاکس دانسته‌اند.

«خواب ابدی» را که در سال 1946 تولید شد، سرآغاز نگرش پسامدرن، متظاهرانه و هجوآمیز فیلم‌ها دانسته‌اند که تا جریان موج نو و داستان‌های عامه پسند بسط می‌یابد.

کتاب حاضر در واقع تلاشی است از سوی انتشارات مؤسسه فیلم بریتانیا برای استفاده هرچه بیشتر از فیلم‌های کلاسیک که در حال حاضر یا آسیب دیده‌اند و یا در معرض آسیب قرار دارند. در مقدمه این کتاب با اشاره به ضرورت حفظ این فیلم‌ها نوشته شده است: سینما رسانه‌ای آسیب‌پذیر است. بسیاری از فیلم‌های کلاسیک مهم گذشته، اگر هنوز باقی مانده باشند، نسخه‌هایی ناقص یا آسیب‌دیده‌اند. به دلیل نگرانی از تخریب بیشتر میراث فیلم‌های موجود، آرشیو ملی فیلم و تلویزیون، که بخشی از مؤسسه فیلم بریتانیا است، فهرستی از 360 فیلم مهم تاریخ سینما تهیه کرده است. هدف بلندمدت این آرشیو، گردآوری مجموعه‌ای از نسخه‌های بی‌نقص این فیلم‌ها است که بتوانند به مدت یک سال، به طور مرتب و پیاپی در موزه سینمایی لندن به نمایش درآیند.

اکنون انتشارات مؤسسه فیلم بریتانیا نگارش یک مجموعه کتاب را که می‌توانند در کنار این فیلم‌ها مورد استفاده قرار گیرند، به استادان فن سپرده است... .

«خواب ابدی» تامسن در کتابفروشی‌ها

انتشارات علمی و فرهنگی کتاب حاضر را در شمارگان هزار نسخه و به قیمت 15 هزار تومان منتشر کرده است.پ

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 
کدخبر: 640107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟