انتشار رمان «فیلی در اتاق»

به گزارش رکنا، رمان «آدم‌های معمولی» نوشته‌ سالی رونی با ترجمه‌ مریم نفیسی‌راد در ۵۱۹ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی نشر شانی منتشر شده است. این کتاب به عنوان برنده‌ جایزه‌ بوکر ۲۰۱۸، برنده جایزه‌ کتاب بریتانیا با عنوان «بفتای کتاب»‌، برنده‌ جایزه «کاستا»‌ و کتاب سال «واتراستون» انتخاب شده است.

رمان فیلی در اتاق

در معرفی این کتاب آمده است: این رمان روابط عاطفی دو آدم را که می‌خواهند معمولی شوند، طی سال‌های متمادی روایت می‌کند. قهرمانان رمان، دو نوجوان ایرلندی هستند به نام‌های ماریان و کانل که دوران تحصیل خود را در مدرسه سپری می‌کنند و سپس وارد کالج ترینیتی دوبلین می‌شوند. کانل پسری خوش‌مشرب، محبوب و از قشر متوسط جامعه است.

داستان بیشتر حول رابطه این دو نفر با یکدیگر و زندگی خصوصی آن دوست.

همچنین رمان «فیلی در اتاق» نوشته‌ مریم نفیسی‌راد در ۸۰۸ صفحه و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی نشر پایتخت منتشر شده است.

فیلی در اتاق نشانه چیست؟

در معرفی این رمان عنوان شده است: فیلی در اتاق اصطلاحی استعاره‌ای است که منظورش مشکل یا خطر واضحی است که کسی نمی‌خواهد درباره‌اش حرف بزند، بر اساس این ایده، گاهی در تعاملات اجتماعی، چیزی به آشکاری یک فیل هم نادیده گرفته می‌شود.

رمان «فیلی در اتاق»

این اثر، رمانی علمی‌تخیلی است درباره‌ دختری به نام ماریا تریبیانی است. این دختر به جرم قتل در زندان به سر می‌برد و طی ملاقات‌هایش با وکیل‌ پرونده، پرده از اسراری برمی‌دارد، از ‌جمله پروژه‌ فوق محرمانه‌ فیل که فقط هفت‌تن از سران جهان خبر دارند که راهکاری برای صلح جهانی ارائه می‌دهد و همچنین شرکت ابرقدرت شیمی ‌و دارو که دست به ساخت هر محصولی می‌زند، مثلِ تسلیحات بیولوژیکی و به دنبال راه‌اندازی جنگ جهانی سوم است.

به گفته نویسنده، در این رمان از تکنولوژی‌هایی استفاده شده که هنوز کشف و اختراع نشده‌اند، همین‌طور او از علوم فلسفی، روان‌شناسی مدرن، شیمی، فیزیک کوانتوم، مدیریت، ماشین‌لرنینگ، دراگ دیسکاوری، انجماد زیستی و... بهره برده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟