معرفی داوران جشنواره سردار آسمانی

به گزارش رکنا ، شهرام کرمی، سینا دلشادی و رضا گشتاسب داوری و ارزیابی آثار بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره سردار آسمانی را برعهده خواهند داشت.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شهرام کرمی، سینا دلشادی و گشتاسب قرار است ۷۴ نمایشنامه را که به دبیرخانه جشنواره سردار آسمانی برای شرکت در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی ارائه شده، مورد بررسی و داوری قرار دهند.

کارنامه هنری شهرام کرمی

شهرام کرمی فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی در مقطع کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی و همچنین دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که تاکنون آثار مختلفی را به عنوان نویسنده و کارگردان منتشر و اجرا کرده است.

نمایشنامه‌های «شب تار کاهگل نشینان» و «دیوار» و «لطفا با مرگ من موافقت کنید» و «خانه خورشید» و «بلوط های تلخ» و «اتوبان سکوت» و «غریبه‌های همیشگی» و «شوراب و هشو» و «پوتین‌های عموبابا» و «مدریک» و «لطفا با مرگ من موافقت کنید» و «پوکه‌های برنجی» و «چه کسی سهراب را کشت؟» و «نامه‌های شرجی» و « خروس می‌خواند» و «مردی برای همیشه» و «شکار بزرگ شنبه» و... از مهم‌ترین آثاری نمایشی این هنرمند است که برخی از آنها در چندین جشنواره ملی و بین‌المللی برگزیده شده‌اند. آخرین اثر این نویسنده و کارگردان با مضمون مقاومت نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان لب‌هایت برمی‌گشت» است که مهرماه امسال توسط نشر عنوان وبا حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد.

اگر بخواهیم به بیوگرافی سینا دلشادی هم اشاره کنیم باید یادآور شویم که این نویسنده و کارگردان در طول سه دهه فعالیت مستمر در حوزه‌ هنرهای نمایشی بیش از بیست نمایشنامه به نگارش در آورده و شش جلد نمایشنامه و مجموعه نمایشنامه را به چاپ رسانده است.

وی که دکتری حرفه‌ای مدیریت استراتژیک دارد، تاکنون به عنوان عضو شورای نظارت بر نمایش در استان‌های مرکزی و مازندران، ریاست انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه‌ مرکزی و داوری‌ جشنواره‌های استانی و کشوری نیز فعالیت کرده و به عنوان نویسنده، کارگردان و طراح صحنه برگزیده‌ جشنواره‌های استانی و ملّی شناخته شده است.

فعالیت هنری رضا گشتاسب

رضا گشتاسب نیز که دیگر داور مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره سردار آسمانی است، به واسطه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایش، تا امروز در کارنامه هنری خود به عنوان نویسنده اول جشنواره ملی تولیدات حوزه هنری ۱۳۸۷، نویسنده اول جشنواره ملی فتح خرمشهر ۱۳۹۰، نویسنده برگزیده جشنواره ملی ماه در هفتمین دوره سال ۱۳۸۹، نویسنده اول نخستین جشنواره ملی جوان ایرانی، نویسنده برگزیده جشنواره ملی مقاومت در سال۱۳۹۰ و نویسنده اول ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار سال۹۷ شناخته شده است.

از این نویسنده کتاب‌هایی با عنوان «خواب برهنه برف»، «پاییز نگفته بود»، «چند خواب از زندگی‌‌بارانی»، «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین»، «ماموریت جدی آقای چرچیل»، «مجموعه یادگار رهایی»، «مجموعه قلم روشن» به چاپ رسیده است.

لازم به ذکر است، دومین دوره جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و به دبیری امیرحسین شفیعی، از نیمه اول دی‌ماه سال جاری در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی در استان کرمان برگزار خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟