انتشار کتاب سرگذشت ادگار آلن پو

به گزارش رکنا، کتاب «پو؛ مردی که هرگز نخندید» کتابی از «پیتر آکروید» با ترجمه «شهاب شُکروی» از سوی نشر آفتابکاران منتشر شد.

این کتاب نگاهی متفاوت به زندگی «ادگار آلن پو» نویسنده نابغه آمریکایی دارد.

«ادگار آلن پو»، نابغه پیشرو و مبتکر در زمینه داستان‌های مدرن که نوآوری‌هایش در داستان‌های علمی تخیلی، جنایی و داستان‌هایی که جنبه روانشناختی دارند به او اعتبار بخشیده، خود همچون آثارش زندگی تراژیک و عجیبی داشت.

زندگی پو با مرگ زنان گره خورده بود. وقتی فقط دوسال داشت، مادرش از بیماری سل درگذشت و در بیست سالگی مادر ناتنی‌اش را از دست داد. تقدیر همسرش ویرجینیا نیز همچون مادرش بود، با همان بیماری و در همان سن از دنیا رفت.

همان‌طور که پیتر آکروید به شکلی هوشمندانه نشان می‌دهد، مرگ این زنان و همچنین کودکی اسفبار پو چیزهایی بودند که منجر به خلق داستان‌هایی سیاه و عجیب همچون دو کتاب سقوط خاندان آشر و برنیس شدند.

اگرچه در نهایت با خلق کلاغ توانست به رؤیای شهرت خود جامه عمل بپوشاند، این موفقیت نتوانست او را از اسارت خودش نجات بدهد و بالاخره در چهل سالگی، درحالیکه روزهای پایانی زندگی‌اش همچون داستان‌هایش اسرارآمیز بود، از دنیا رفت.

ادگار آلن پو نویسنده فوق‌العاده‌ای بود که پیترا آکروید به بهترین شکل ممکن زوایای پنهان زندگی او را به نمایش گذاشته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟