در پی مرگ کرک داگلاس در سن ۱۰۳ سالگی، هالیوودی‌ها در فضای مجازی یاد این بازیگر را زنده و به او ادای احترام کردند.

به گزارش رکنا، داگلاس در کارنامه بلند بالای خود در فیلم‌هایی مثل «اسپارتاکوس»، «قهرمان» و «بد و زشت» به نقش آفرینی پرداخته بود. او توانسته بود سه بار نامزد اسکار شود و در سال ۱۹۹۶ از سوی آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار یک جایزه افتخاری دریافت کرد.

مایکل داگلاس خبر درگذشت او را منتشر کرد و نوشت: با غمی بسیار اعلام می‌کنم که کرک داگلاس ما را در سن ۱۰۳ سالگی ترک کرد. برای جهان او یک افسانه بود، بازیگری از عصر طلایی که در سال‌های طلایی زندگی کرد.

استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که چقدر احساس افتخار می‌کند با این بازیگر همکاری کرده است. او گفت: کرک شخصیت ممتاز خود را به عنوان یک بازیگر سینما حفظ کرده بود و من بسیار مفتخرم که بخش کوچکی از ۴۵ سال فعالیت او بوده ام. دل من برای دست نوشته ها، نامه ها، نصیحت‌های پدرانه و دانایی او و همچنین تمامی فیلم‌های نفسگیر او تنگ خواهد شد. برای من کافی است که برای ادامه فعالیت‌های خودم از او الهام بگیرم.

صفحه رسمی آکادمی اسکار هم در واکنش به مرگ کرک داگلاس یکی از خاطرات او را نقل کرد و در پایان نوشت: خداحافظ افسانه هالیوود. در خاطره کرک آمده است: زمانی که یک بچه در کلاس دوم بودم می‌خواستم بازیگر شوم. یک نقش بازی کردم، مادرم یک روپوش مشکی درست کرد و من نقش یک کفاش را ایفا کردم. بعد از این اجرا پدرم اولین اسکار را به من اهدا کرد: یک بستنی قیفی.

گابریل کارتریس، رئیس اتجمن بازیگران هم در بیانیه خود نوشت، کرک داگلاس یکی از آخرین افسانه‌های باقی مانده از دوران طلایی هالیوود و یک بازیگر خارق العاده بود. ران میر، لی پورسل، راب رینر، باب برگن از جمله بازیگرانی بودند که به خبر درگذشت داگلاس واکنش نشان دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟